کیومرث ژورنالیست | وقتی پوراحمد از جام جهانی فوتبال گزارش می داد

عباس یاری می گوید:گاهی قدرت نگاه ژورنالیستیِ پوراحمد از بسیاری روزنامه‌نگاران بیشتر بود. آقای پوراحمد مطالبش را طوری می‌نوشت که گرمای ژورنالیستی داشت و می‌توانست با این فضاسازی‌ زوایای تازه‌ای از آن موضوع را برای مخاطبش آگاه کند.

به گزارش سینما اعتماد ، کیومرث پوراحمد پیش ازآنکه فیلمساز شود ، در روزنامه‌ها و مجلات از جمله «مجله فیلم »کار می کرده و نقد و یادداشت‌های سینمایی می نوشته ، عباس یاری از بنیانگذاران «مجله فیلم» و « فیلم امروز » دراین باره می گوید:«  «تصور می‌کنم اولین فعالیت‌های روزنامه‌نگاری آقای پوراحمد احتمالا به روایتِ پشت صحنهٔ فیلم «خانه دوست کجاست» در مجله فیلم برمی‌گردد. گاهی قدرت نگاه ژورنالیستیِ پوراحمد از بسیاری روزنامه‌نگاران بیشتر بود. آقای پوراحمد مطالبش را طوری می‌نوشت که گرمای ژورنالیستی داشت و می‌توانست با این فضاسازی‌ زوایای تازه‌ای از آن موضوع را برای مخاطبش آگاه کند. این یادداشت‌ها همیشه گرم، جذاب و خواندنی از آب درمی‌آمد.»

62613912

ایسنا نوشت: یاری معتقد است :او در گزارش‌نویسی هم بسیار توانا بود. زمانی که در جشنواره‌ای شرکت می‌کرد، گزارش‌هایی می‌نوشت که بسیار شیرین جذاب و خواندنی بود. از ویژگی‌های دیگر او وجه احساسیِ این سینماگر بود؛ مثلا اگر یکی از اهالی سینما فوت می‌کرد که با او دوستی داشت یا با هم کار کرده بودند، یادداشت می‌نوشت. یادم است زمان مسابقات جام جهانی فرانسه کیومرث پوراحمد برای دیدن دخترش مریم در پاریس بود، دوره‌ای که تیم ملی فوتبال ایران هم در این رویداد حضور داشت. از او درخواست کردم دربارهٔ این رویداد جهانی و احساسش بنویسد، او شب تا صبح نخوابید و مطلبش را نوشت و ایمیل کرد.  یادداشت‌های پوراحمد همیشه محترمانه بود و درمورد آدم‌هایی می نوشت که دوست داشت حس خوب بدهد و کمتر به یاد دارم مطلبی به‌ انگیزهٔ توهین به شخصی یا گروهی بنویسد نگاهش اینگونه بود و قلمش بسیار شیرین»

امتیاز شما
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا