پروانه ساخت برای فیلمسازان مشهور حذف می شود

سید جمال ساداتیان به «سینما اعتماد» گفت: همانطور که می دانید مدتها بود بحث حذف مراحل پروانه ساخت در سینمای ایران مطرح بود  گویا در حال حاضر این بحث برای فیلمسازان شناخته شده و معتبر مطرح  شده است.

سینما اعتماد ، سیدجمال ساداتیان درباره عدم اخذ مجوز ساخت فیلمسازان معتبر به خبرنگار سینما اعتماد گفت: مدتی است بحثی در وزارت ارشاد و سازمان سینمایی مطرح است  مبنی بر اینکه اگر فیلمسازان و تهیه کننده های شناخته شده مورد تایید ، ریسک ساخت فیلم بدون پروانه ساخت  را  می پذیرند فیلمشان را وارد مراحل تولید کرده و بسازند.
به این معنی که مراحل دریافت پروانه ساخت را سپری نکنند و فیلمشان را تولید کنند.
او افزود : همانطور که می دانید مدتها بود بحث حذف مراحل پروانه ساخت در سینمای ایران مطرح بود  گویا در حال خاضر این بحث برای فیلمسازان شناخته شده و معتبر مطرح  شده است و وزارت ارشاد و سازمان سینمایی این نکته  را کاملا قبول کردند که فیلمسازان شناخته شده نیازی به دریافت مجوز ساخت ندارند و فقط برای دریافت پروانه نمایش اقدام کنند اما هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است .
ساداتیان گفت : البته این مورد پیشتر درباره فیلم «مست عشق »اتفاق افتاده بود که این فیلم بدون پروانه ساخت ایران تولید شد و فقط از جانب کشور ترکیه مجوز ساخت داشت و خب در حال حاضر پروانه نمایش دریافت  کرد.
ساداتیان در انتهای صحبت گفت : به نظرم این اعتماد به فیلمسازان شناخته شده و معتبر برای ساخت فیلم بدون مجوز ،بسیار اهمیت دارد و قابل تامل است.

امتیاز شما
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا