«ورشکسته های پشت پرده سینما» چه کسانی هستند و چه می‌خواهند؟

گروه مذکور معتقد است درخواست های آنها به مرکز ملی فیلم و وزارت فرهنگ فرانسه شنیده نشده است و آنان ناچارند تا صدای خود را در این مقطع بلند کنند، در زمانی که مردم جهان به این رویداد مهم توجه دارند.

سینما اعتماد ،روز سه شنبه، گروه موسوم به «ورشکسته های پشت پرده سینما» اعلام کرد که در طول هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن اعتصاب خواهند کرد. 

به نقل از کانال سینه ایران ، این گروه علت اعتصاب را پایین بودن حقوق، ساعات طولانی کاری، عدم بهره مندی از مزایای بیمه بیکاری و بی ثباتی فزاینده وضعیت شغلی کارکنان جشنواره اعلام کرد و از تمامی افراد شاغل در بخش رسمی و بخش های جنبی خواست که به این اعتصاب ملحق شوند.

جشنواره کن و بخش های جنبی در بیانیه ای مشترک در پاسخ به فراخوان این گروه اعلام کرد که از مشکلاتی که برخی از کارکنان خود با آن‌ مواجه اند، آگاه اند و امیدوارند راه حل هایی پیدا شده و شرایط گفت و‌گوی پایدار برای حمایت از این افراد فراهم شود.

گروه مذکور اضافه می کند که درخواست های آنها به مرکز ملی فیلم و وزارت فرهنگ فرانسه شنیده نشده است و آنان ناچارند تا صدای خود را در این مقطع بلند کنند،  در زمانی که مردم جهان به این رویداد مهم توجه دارند.

مسئولان جشنواره کن هم می گویند که «به موقع بودن این مطالبات» را درک می کنند و همگان را برای اصلاح وضعیت به دور میز مذاکره دعوت می کنند چرا که این مهم باید با مشارکت جمعی به راه حل برسد.

امتیاز شما
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا