مارتین اسکورسیزی: فیلمسازان جوان خیلی خیلی بجنگند و وفق پیدا نکنند! + عکس

اسکورسیزی می‌گوید: کارگردانان جوان باید آزادی عمل خود را از استودیوها طلب کنند.

به گزارش سینما اعتماد ، مارتین اسکورسیزی در مصاحبه با مجله «تایم» می‌گوید : فیلمسازان جویای نام باید آماده برای گرفتن حق آزادی عمل هنری با استودیوهای هالیوود بجنگند.

به نقل از سی نما ، کارگردان «قاتلین ماه گل» (Killers of the Flower Moon) می‌گوید جوانان فیلمساز باید استودیوها را به چالش بکشند: «جوانان خودشان را با تصاویر متحرک بیان می‌کنند، راهی برای دیده شدن پیدا خواهند کرد. اما باید بجنگند، خیلی خیلی [سخت] بجنگند و وفق پیدا نکنند.»

photo 2023 09 13 09 27 49

 

او اضافه می‌کند: «نهایتاً، [استودیوها] می‌گویند: «خوب، چه کسی فیلم شخصی را می‌خواهد؟ ببینید در دهه ۱۹۷۰ چه پیش آمد. در پایان آن دهه، همه شما دیوانه شده بودید! و بودجه و زمان فیلمبرداری بیشتری خواستید، و این سه فیلم را ساختید: «اینک آخرالزمان» (Apocalypse Now)، «گاو خشمگین» (Raging Bull) و «دروازه بهشت» (Heaven’s Gate)!»»

اسکورسیزی در بخش دیگری از مصاحبه می‌گوید فرهنگ سینما به ژانر و پلتفرم تجزیه شده است: «باید یک فرهنگ سینمایی وجود داشته باشد، می‌دانید؟ اما در حال حاضر همه‌چیز به تجزیه و متلاشی شده. همه موزیکال‌ها را دوست نداشتند. همه وسترن‌ها را دوست نداشتند. همه فیلم‌های نوآر و گانگستری را دوست نداشتند. اما در آن زمان، ما فقط به سینما می‌رفتیم، و چنین فیلم‌هایی اکران می‌شدند.»

با این حال به نظر نمی‌رسد که اسکورسیزی تن به دیدن فیلم‌های ابرقهرمانی این روزها بدهد. او در مصاحبه‌ای جنجالی به «امپایر» گفته بود که این فیلم‌ها به «شهر بازی» شباهت دارند و «سینما» نیستند.

 

 

در جشنواره فیلم نیویورک سال گذشته گفته بود:‌ « «از دهه ۱۹۸۰، روی ارقام تمرکز شد. به نحوی توهین‌آمیز است. هزینه تولید فیلم یک جنبه مسئله است. با دانستن اینکه هزینه تولید فیلم چه میزانی است انتظار دارند دست کم آن هزینه برگردد. تأکید امروز روی ارقام، هزینه، فروش افتتاحیه، میزان فروش آن در ایالات متحده، میزان فروش آن در انگلستان، میزان فروش آن در آسیا، میزان فروش آن در سراسر دنیا، و میزان بیننده است.»

 

امتیاز شما
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا