لایو اکشن «ملکه آلیشون» موفق نبود!

سوال این است که محتوا برای کدام رده سنی بود؟

سینما اعتماد ، لقمان مداین، محتوای انیمیشن لایو اکشن ملکه آلیشون را مثبت یافتم، دغدغه محیط زیست و نجات جنگل داشت و خوب بود.

اما سوال من این است که محتوا برای کدام رده سنی بود؟ 

فیلمنامه اش پیرنگی بهم ریخته را دنبال می کرد متاثر از هری پاتر بود با طرح کنش های نامنظم، دیالوگ پردازی اش خوب نبود، کشش ایجاد نمی کرد، کشمکش نداشت، شعاری بود و گل درشت  قهرمان و ضدقهرمان و عنصر ارتباطی داشت اما شروعش ضعیف بود و تعلیق های قوی طرح نکرده بود.

گریم کاراکتر ها اغراق آمیز و مصنوعی بود و خوب در نمی آمد، چهره پردازی مصنوعی در مورد شیر و برخی دیگر داشتند، طراحی صحنه و لباس خوبی داشت اما از زیبایی شناسی بصری بهره مند نبود، و قربانی رنگ پردازی نامناسب بود.

صداپردازی خوب بود و در افکت طبیعی بود، موسیقی متن خوبی نداشت، اصلاح رنگ و نور خیلی نامناسبی داشت، جلوه های تصویری مناسبی داشت ولی طراحی سه بعدی خوب نبود، حذف سکانس مازاد نکرده بود، چینش نماها می توانست بهتر باشد

نقش آفرینی ها قربانی المان های منفی ساختار انیمه بودند تلاش می‌کردند تا دیالوگ های ضعیف را خوب ادا کنند، رفتارهای جسمانی را منطبق کنند، از میمیک صورتشان کمک بگیرند اما نقش در نمی آمد، هرچند بازیگر کودک درخشان بود.

کارگردانی را در زاویه‌ دوربین و قاب بندی متوسط می دانم، از لوکیشن های محدود استفاده کرده بودند، در عدم نظارت بر صدا، تدوین، طراحی های سه بعدی، اصلاح رنگ و نور و متن نیز دارای ضعف جدی بودند.

امتیاز شما
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا