بازتاب| معرفی سریال «قهوه ترک» و نظرات مخاطبان در شبکه‌های مجازی + عکس

«قهوه ترک» به کارگردانی علیرضا امینی و نویسندگی محمد رضایی‌راد یکی از سریال‌هایی است که به تازگی پخش آن از شبکه نمایش خانگی آغاز شده و سه قسمت ابتدایی آن نیز به مرحله پخش رسیده است.

سینما اعتماد – «قهوه ترک» به کارگردانی علیرضا امینی و نویسندگی محمد رضایی‌راد یکی از سریال‌هایی است که به تازگی پخش آن از شبکه نمایش خانگی آغاز شده و سه قسمت ابتدایی آن نیز به مرحله پخش رسیده است در ادامه نیز هر چهارشنبه ساعت 8 صبح از طریق پلتفرم فیلم‌نت عرضه خواهد شد.

خلاصه داستان سریال «قهوه ترک»

ترانه (سارا رسول زاده) پرستار جوانی است که در کنار شغل پرستاری به نوازندگی در خیابان می پردازد تا این که به دلیل یک اتفاق، از کار اخراج می شود و تصمیم می گیرد به صورت غیرقانونی به ترکیه برود و با پسری که به تازگی با او آشنا شده ملاقات کند اما…

ghahveh tork

بازیگران «قهوه ترک»

حامد بهداد، سارا رسول‌زاده، امیر جعفری، مجتبی پیرزاده، محمد ولیزادگان، امیر نوروزی، بهاره کیان‌افشار، شاهرخ فروتنیان، عرفان ناصری، فرید سجادی‌حسینی، پیام احمدی‌نیا، ایپک تن الجای، سلطان ساروهان و مهمت پولات بازیگران این سریال هستند.

شروع «قهوه ترک» چطور بود؟

سریال به سرعت طرح موضوع می‌کند و در مورد شخصیت اصلی خود «ترانه» اطلاعاتی را به مخاطب منتقل می‌کند و در پس‌زمینه آن بحث مهاجرت نیز مطرح است. با توجه به اینکه در سریال‌سازی دنیا شروع هر مجموعه‌ای به‌عنوان برگ‌برنده هر کمپانی محسوب می‌شود، به نظر می‌رسد با وجود انتظاراتی که از تیم تولید «قهوه ترک» می‌رفت، نتوانست آنچنان که باید مخاطبان را در کمیتی قابل توجه با خود همراه کند.

ghahve tork2

نقطه ضعف سریال «قهوه ترک»

با توجه به قسمت‌های ابتدایی به نظر می‌رسد هم در شخصیت‌پردازی، هم در چیدمان رویدادها که نهایتا به روایت مرتبط می‌شود و همچنین در دیالوگ‌نویسی و جزئیات بازی نقش اول فیلم که در موقعیتی بسیار حساس باید نقش خواهران دوقلو را بازی کند، ضعف‌های بسیاری وجود دارد و کارگردانی و تدوین اثر هم به ملموس نشدن حداقل‌های مثبت در فضای داستان کمک نکرده است. موسیقی هم به شدت زیاد و به نوعی ابزاری برای ایجاد اتمسفرهای دلخواه کارگردان است که در بسیاری از مواقع اذیت‌کننده است.

نقطه قوت «قهوه ترک» چیست؟

در نگاه ابتدایی به نظر می‌رسد تیم بازیگران این اثر که حامد بهداد، سارا رسول‌زاده، مجتبی پیرزاده و امیر جعفری از جمله آنها هستند، بتوانند بار مثبت این سریال را به دوش بکشند و مخاطب را با خود همراه کنند که باید در ادامه دید چه اتفاقی می‌افتد.

ghahveh tork3

مخاطبان فضای مجازی درباره «قهوه تر ک» چه نظری دارند؟

منفی – الان دارم قسمت سوم سریال رو می‌بینم. واقعا افتضاحه. دارم بالا میارم. حیف وقت و پول بیت‌المال که خرج این سریال‌های حکومتی میشه.

مثبت – سریال خوبیه. بازی‌ها عالی. چون بازیگراش از خوبای تئاتر هستن و قبل‌تر توانایی اونها ثابت شده. فیلمبرداری هم کاملا عالی و حرفه‌ای

منفی – ریتم سریال خیلی کند و کسل‌کننده است. قسمت سوم هم کند پیش رفت. امیدوارم توی تدوین فیلم بازنگری بشه.

مثبت – تا اینجا به خاطر بازی خوب سارا رسول‌زاده نگاه کردم و کنجکاوم ببینم چطور پیش میره و حس می‌کنم داره جذاب میشه.

منفی – من به یک سریال دو قسمت فرصت میدم که ببینم قشنگه یا نه. این سریالم مثل بعضی دیگه از سریالا قشنگ نبود. فیلمنامه، کارگردانی و کار تعدادی از بازیگرا ضعیفه.

مثبت – واقعا درک نمی‌کنم کسانی رو که می‌گن فیلمنامه ضعیفه. تازه سه قسمت اومده و هنوز داستان شروع نشده. چی ضعیفه؟

منفی – این چه سمی بود من دیدم؟! خدایی خودتون سریالتون رو می‌بینید یا وقتتون رو هدر نمی‌کنید؟

مثبت – با این دو قسمت ترغیب شدم. حتما ادامه می‌دم.

منفی – سریالی با یک بازیگر و بدون داستان و سناریو مشخص. قسمت سوم هیچی نداشت. سریالش نیم ساعته و همون نیم ساعت هم فقط گذشته رو نشون می‌داد و حرف از داعش بود.

مثبت – کشش زیادی داره سریال و به نظرم در ادامه بهتر میشه. بازی سارا رسول‌زاده هم خیلی خوبه.

 

4.1/5 - (19 امتیاز)
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

10 دیدگاه

  1. بازی ضعیف و نحوه صحبت کردن مقطع خانم رسول زاده از نقطه ضعف های بارز سریال است‌. متاسفانه دیدن سریال برای من جذابیتی نداشت

  2. نباید انتظار داشت که همچی در ۳ قسمت برملا شه ، فیلم زیبایی بود و با بازی های فوق العاده عالی در ابتدای فیلم داستان فیلم معلوم شد و این میتونه از نقاطه قوت فیلم باشه

  3. حامد بهداد شوهر همون زنی هست که ترانه باعث مرگش داخل بیمارستان شده.. کشیده ش ترکیه با نقشه که پدرشو در بیاره

    1. خدا خیرت بده یه حدسی زدی داشتم از بی حدسی حتی میمردم که چرا اینجوری شد؟؟؟؟بعد مگه ترانه بعد مرگ اون زن با پرهام تو نت آشنا شد؟؟؟

  4. روند بسیار کند کسل کنند غیر منطقی خب باش دوستی مجازی اما دیگه انقدراحمق انقدر اصرار قسمت ۸ که نشان‌داد حامد بهداد با هدف نزدیک شد تازه یکم بهترشد میشد این اتفاق قسمت ۴ به بعد باشه و بازی افتضاح ترانه که..

  5. سلام.یه سوال
    ترانه نمی تونست با پاسپورت خواهر دوقلوش بره خارج کشور بدون هیچ دردسری،از همه نظر شبیه هستن دیگه.دیگه نیازی به قاچاقی رفتن نبود😂

  6. فیلنامه قوام و کشش لازم رو نداره.دیالوگ ها ضعیف هستند. به شدت روند فیلم کند و حوصله سر بر هستش. وجود داستانک های بی ربط در قصه آزار دهنده است.در کل تا قسمت ۹ ،سریال خوبی نبوده و حرف تازه ای نداشته.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا