این جوان افغانستانی‌تبار چگونه قهرمان «زخم کاری» شد؟ + بیوگرافی، عکس و ویدئو

مرتضی امینی‌تبار بازیگر نقش «میثم» در سریال «زخم کاری» متولد سال ۱۳۷۸ در قم است. پدر و مادر او از اقوام تاجیک افغانستان هستند که در سال ۱۳۷۵ ساکن ایران شدند.

سینما اعتماد – مرتضی امینی‌تبار بازیگر ۲۴ ساله که با بازی در نقش «میثم» در سریال «زخم کاری» به مخاطبان معرفی شد و به شهرت رسید، در گفتگوی جدید خود با تاک‌شوی اینترنتی «۲ شات» از اصلیت افغانستانی‌اش و تأثیر آن بر مسیر بازیگری‌اش گفت.

امینی‌تبار که در ایران از پدر و مادری افغان متولد شده، در این برنامه گفت: «من مدت‌ها مخفیانه به کلاس بازیگری می‌رفتم. پدرم می گفت تو افغان هستی و نمی‌توانی پیشرفت کنی. بدون پول تنها آمدم تهران.»

بیوگرافی مرتضی امینی‌تبار

مرتضی امینی‌تبار متولد سال ۱۳۷۸ در قم است. پدر و مادر او از اقوام تاجیک افغانستان هستند که در سال ۱۳۷۵ ساکن ایران شدند. او در مصاحبه‌ای درباره‌ی سرزمین مادری‌اش گفته: «از کودکی قصه‌های تلخی راجع به طالبان شنیده‌ام، اما امیدوارم همه چیز درست شود، مشکل اینجاست که به خبرهای ناگوار عادت کردیم. تا الان سه بار و برای مدت کوتاهی به افغانستان سفر کردم، همه دنیا می‌دانند افغانستان چه کشور غنی، زیبا و عجیبی است و مردم سختکوش و صبوری دارد.» مرتضی امینی تبار اولین بار در سال ۱۳۹۱ وقتی ۱۲ ساله بود به عنوان مجری در یک شبکه انگلیسی زبان مشغول شد تا اینکه به سمت تئاتر کشیده شد.

او در مصاحبه‌ای دراین‌باره گفته: «از ۱۲ سالگی در حال یادگیری زبان بودم، محرک و مشوق اصلی‌ام پدرم بود. وقتی کم‌کم تسلط پیدا کردم برای شبکه تازه تاسیس «هدهد» انگلیسی اجرا می‌کردم، تفریح و کار جذابی بود.»

تئاتر را از سال ۱۳۹۵ وقتی ۱۷ ساله بود از شهر قم شروع کرد و بعد از یک سال با قبولی در دانشگاه به تنهایی به تهران آمد و کار بازیگری را با گروه‌های دانشجویی ادامه داد.

205

206

207

208

بصورت حرفه‌ای از سال ۱۳۹۷ با نمایش «راز بقاء» به کارگردانی صالح علوی‌زاده به روی صحنه رفت.

در سال ۱۴۰۰ اولین کار تصویری خود را با سریال «زخم کاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان در شبکه نمایش خانگی در کنار تیمی از بازیگران مشهور تجربه کرد. او در این سریال نقش «میثم»، پسر شخصیت‌های «مالک» با بازی جواد عزتی و «سمیرا» با بازی رعنا آزادی‌ور را برعهده داشت.

او درباره ی نحوه‌ی پیوستنش به سریال «زخم کاری» گفته: «آقای کیومرث مرادی، استاد تئاترم که نزد ایشان شاگردی کرده‌ام به من پیشنهاد حضور در تست نقش «میثم» سریال «زخم کاری» را داد. من بدون اینکه بدانم این نقش برای چه کاری و کدام کارگردان هست پذیرفتم. ویدیویی از بازی من گرفتند و به آقای مهدویان داده بودند و خدا خواست و ایشان هم دوست داشتند، به این ترتیب برای نقش میثم انتخاب شدم. آقای مهدویان را تا روزی که به دفتر ایشان رفتم، ندیده بودم اما هر کدام از آثار ایشان را چهار یا پنج بار دیده بودم. وقتی اولین بار به دفتر ایشان رفتم و پروژه «زخم کاری» را دیدم، قلبم وایستاد و اصلا فکر نمی‌کردم برای این سریال انتخاب شده باشم. من در جهان تصویر دنبال نقشی می‌گشتم که حتی ۱۰ دقیقه باشد، اما خدا به من نقش میثم را داد که بابت آن خدا را شاکرم.» او که با سریال «زخم کاری» به شهرت زیادی رسید، در سال ۱۴۰۲ با فصل دوم این مجموعه به شبکه نمایش خانگی بازگشت.

منبع: روزیاتو

امتیاز شما
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا