یک اثر خوش ساخت کودک و نوجوان | درباره فیلم «باغ کیانوش»

یک شهرام حقیقت دوست، عباس جمشیدی فر و مجید پتکی حرفه ای که وزنه فیلم بودند هم داشت که عالی بودند.

سینما اعتماد ، لقمان مدائن ، باغ کیانوش پر بود از آموزه های خوش نگاشت و مملو از حس مسئولیت پذیری و مثبت، نابغه ای به سبک استیون هاوکینگ را به زیبایی طرح می کرد و از قارون تا تنها در خانه را الهام می گرفت.

فیلمنامه در دقایق ابتدایی ضعف داشت، دیالوگ هایش کشش کمی داشت و باید بهتر می شد، کشمکشی ضعیف با تعلیق هایی مطلوب داشت، قهرمان و ضد قهرمان خوبی داشت اما اشتباه طرح شده بود باید روی کودکان متمرکز می شد تا از دل آنان قهرمان بسازد، پیرنگش مناسب بود و خرده پیرنگ هایش عالی که حسابی به آنها پرداخته بود، عطف بندی های خوبی داشت، عنصر ارتباطی مطلوب بود، اما نیاز داشت از خط اصلی منحرف نشود، آن تکه جلوه های ویژه که وارد جبهه می شود و با نریشن هایش همگی مازاد بود که باید حذف می شد، زمخت و گل درشت و شعاری بود نه سازنده. کاشت، داشت و برداشت هایش یک به یک دقیق بودند.

صداپردازی بسیار تمییز و شفاف بود، افکت های خیلی مناسبی داشت، موسیقی متنی روان و متناسب نهاده بود، تدوین نمای ری اکشن خوبی برگزیده بود، افکت هایش بسیار خوش ساخت بود، رفت و برگشت های بسیار مطلوبی انجام می داد،  چینش پلان هایش درست بود و سرعت افت نمی کرد، اصلاح رنگ و نور خیلی ترازی شاهد بودیم و قابل تحسین بود.

میزانسن خوبی داشتیم، طراحی صحنه کاملا با محیط فیلم، خاستگاه اجتماعی و بومی منطبق بود، ذهن آنان را خوب ترسیم کرده، طراحی لباس ها مثبت و خوب ترسیم شده بود، گریم در ترمیم و ابتکار مثبت بود و درخشان. شاهد زیبایی شناسی بصری بودیم، رنگ را می شناخت و مناسب بود.

نقش آفرینی های بسیار خوبی را شاهد بودیم، این باعث افتخار هست که بازیگران کودک ما تا این اندازه مثبت نقش ایفا می‌کنند، در ادای دیالوگ، میمیک صورت و انعطاف جسمانی تمام بازیگران خوش درخشیدند.

یک شهرام حقیقت دوست، عباس جمشیدی فر و مجید پتکی حرفه ای که وزنه فیلم بودند هم داشت که عالی بودند.

کارگردان زاویه دوربینش بسیار خوب بود، خطوط فرضی را رعایت می کرد، تصاویر هوایی مثبت بود، قاب بندی استاندارد بود اما در چکش کاری نکردن فیلمنامه ضعف جدی داشت.

امتیاز شما
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا