کلاه‌قرمزی هم کپی از کار درآمد + جزئیات

اثر معروف ایرج طهماسب به نام کلاه قرمزی با یک کپی ماهرانه از فیلم سینمایی گوزن‌ها به راحتی و با یک حرکت ساده جذابیت خود را دوچندان کرد.

سینما اعتماد ،  اثر معروف ایرج طهماسب به نام کلاه قرمزی با یک کپی ماهرانه از فیلم سینمایی گوزن‌ها به راحتی و با یک حرکت ساده جذابیت خود را دوچندان کرد.

به نقل از برترین ها ، کپی کردن همیشه هم بد نیست، یک وقتهایی نویسنده و کارگردان برای ایجاد حس آشناپنداری مخاطب عینا صحنه ها یا دیالوگهایی از یک فیلم معروف را در اثرش می آورد تا به نوعی ذهن مخاطب را به همان سمت و‌سو‌ببرد.

این بازسازی ها از آنجا که معمولا به آثار مهم و برجسته سینما ارجاع داده میشود درواقع ادای دین فیلمساز است به اساتید فیلمسازی. این نمونه کپی کردن ها نه تنها مذموم نیست که اجرای درست و فکر شده ی آن بسیار دلنشین و جذاب است.

یکی از بهترین های این نمونه در سینمای ایران ادای دین صحنه ی ملاقات کلاه قرمزی و پسرخاله است به فیلم گوزنها.استفاده خلاقانه ایرج طهماست و حمید جبلی از دیالوگهای فیلم گوزنها و بخصوص تاکید مدام پسرخاله بر اینکه آب بیارم!؟ یادآور گفتگوی سید و قدرت پای بساط عرق است.صحنه ای که تکرار آن در ذهن مخاطب شیرینی فیلم کلاه قرمزی  را چندان برابر میکند.
[/video]
امتیاز شما
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا