کدام بازیگران هالیوود و ستاره‌های سینما از مردم غزه حمایت کردند؟| از واکین فینیکس و کیت بلانشت تا ناتالی پورتمن و جورج کلونی

در هفته‌های اخیر و پس از آغاز جنگ میان اسرائیل و نیروهای مقاومت در غزه، ستاره‌ها و بازیگران مشهور جهان سینما به دفاع از مردم غزه پرداخته و کشتار بی‌رحمانه غیرنظامین توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرده‌اند.

سینما اعتماد – در هالیوود سوزان ساراندون بازیگر و فعال اجتماعی که یکی از سرسخت‌ترین حامیان فلسطین در مقابل خشونت رژیم صهیونیستی بوده است و بارها از طریق حساب توییتر خود حمایتش را از مردم فلسطین تکرار کرده و رژیم صهیونیستی را برای استعمار شهرک‌نشینان، آپارتاید و موارد دیگر مورد حمله قرار داده است؛ در توییتی با انتشار تصاویری از حملات رژیم صهیونیستی به مردم غزه نوشت: «در همبستگی با مردم فلسطین که با پاک‌سازی قومی و ترور توسط دولت اسرائیل و سازمان‌های شهرک‌نشینان یهودی مواجه‌اند و ایستادگی می‌کنند.»

ناتالی پورتمن بازیگر یهودی هالیوود که در سال ۲۰۱۸ در اعتراض به دولت نتانیاهو، جایزه جنسیس را که به آن جایزه نوبل اسرائیل می‌گویند، رد کرد در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی گفت: «بدرفتاری با کسانی که از جنایات امروزی رنج می‌برند با ارزش‌های یهودی من مطابقت ندارد.» او همچنین سال ۲۰۱۸ به مناسبت اکران فیلم جدیدش در مصاحبه‌ای با روزنامه «عربید» در لندن، گفت: «قانون دولت-ملت اسرائیل نژادپرستانه و اشتباه است و این قانون بر زندگی بسیاری از مردم تأثیر می‌گذارد و من با آن موافق نیستم.»

جیسون استتهام دیگر بازیگر سرشناس هالیوود نیز در اقدامی جالب و در حمایت از کشتار مردم فلسطین در غزه، پرچم فلسطین را روی کاپوت خودرو شخصی خود نصب کرد و این حرکت او بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت.

مل گیبسون کارگردان و بازیگر هالیوودی که پس از ساخت فیلم «مصائب مسیح» به شدت مورد انتقاد یهودیان قرار گرفته بود، اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم و از مردمان غزه دفاع کرد.

همچنین جورج کلونی بازیگر سرشناس هالیوود که همسری لبنانی الاصل دارد، در مقابل اقدامات صهیونیست‌ها و کشتار بی‌رحمانه مردم بی‌دفاع غزه سکوت نکرد و اعتراض خود را در چند مصاحبه ابراز داشت.

از طرف دیگر پیش از این شماری از بازیگران درجه یک هالیوود در نامه‌ای به جو بایدن خواستار آتش‌بس اسراییل و غزه شدند و گفتند شفقت باید غالب شود.

به گزارش ورایتی، ۵۵ هنرمند برجسته از صنعت سرگرمی در نامه‌ای سرگشاده به جو بایدن خواستار برقراری آتش بس در غزه و اسراییل شدند.

واکین فینیکس، کیت بلانشت، جان استوارت، کریستن استوارت، سوزان ساراندون، ماهرشالا علی، ریز احمد، رامی یوسف و جسیکا چستین از جمله بازیگرانی هستند که این نامه را امضا کرده‌اند.

متن این نامه بدین شرح است: ما از دولت شما و همه رهبران جهان می‌خواهیم که به جان همه در سرزمین مقدس احترام بگذارند و خواستار برقراری آتش‌بس بدون تأخیر و تسهیل آن و پایان بمباران غزه و آزادی امن گروگان‌ها باشند.

در این نامه همچنین بر اظهار نظر جیمز الدر سخنگوی یونیسف که بر ویرانی‌های وارد آمده بر مردم غزه به دلیل حمله‌های هوایی مداوم اسراییل و قطع آب و برق اشاره داشته، تاکید شده است.

در بیانیه الدر آمده است: کودکان و خانواده‌ها در غزه عملاً غذا، آب، برق، دارو و دسترسی ایمن به بیمارستان ندارند و پس از چند روز حمله هوایی و قطع تمام مسیرهای تدارکاتی همه این ضروریات زندگی مسدود شده است. سوخت تنها نیروگاه غزه بعداز ظهر چهارشنبه تمام شد و برق، آب و تصفیه فاضلاب قطع شد. بیشتر ساکنان دیگر نمی‌توانند آب آشامیدنی را از طریق خطوط لوله یا ارایه دهندگان خدمات دریافت کنند. وضعیت بشردوستانه به پایین‌ترین حد مرگ‌آور رسیده و با این حال همه گزارش‌ها حاکی از حملات بیشتر است. شفقت – و قوانین بین المللی – باید حاکم باشد.

پیش از این نامه دیگری که خواستار آتش‌بس در غزه و گشایش برای کمک‌های بشردوستانه در منطقه شده بود، با امضای چهره‌های مهم بریتانیا مانند تیلدا سوینتون، چارلز دنس، استیو کوگان، میریام مارگولیز، مایکل وینترباتم، مایک لی و آصف کاپادیا امضا شد. در این نامه گفته شد دولت بریتانیا نه تنها جنایات جنگی را تحمل می‌کند، بلکه به آنها کمک می‌کند.

5/5 - (1 امتیاز)
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا