درکی از شرایط دارید؟ چند نکته در باب بی‌اعتنایی بعضی هنرمندان به جنایت قتل داریوش مهرجویی

درحالی که اهالی سینما و دوستداران هنر در شوک قتل داریوش مهرجویی و همسرش هستند بی توجهی بعضی از هنرمندان و فعالان سینما به این قضیه ،تعجب برانگیز است.

به گزارش سینما اعتماد ، چند روزی است سینماگران و هنرمندان  در شوک جنایت وحشتناک قتل داریوش مهرجویی و همسرش هستند ، قتل آنقدر فجیع و دردناک است که هر روز بررسی و واکاوی آن ابعاد تازه ای پیدا می کند و فرضیه جدیدی ارائه می شود . بعد از گذشت سه روز هرقدر هم که بخواهیم از فاجعه دور باشیم نمی توانیم ، شوخی که نیست ، فکرش را بکنید زن و شوهر در منزل شخصی و درچاردیواری خود نشسته اند  که ناگهان قاتلان  به راحتی وارد خانه می شوند و خوفناک و دیوانه وار به جان آن ها می افتند و بدنشان را می درند.

مردی که از ستون های برجسته سینمای ایران بود و خالق مهمترین و ماندگارترین آثارسینما.

ماجرا آنقدر پیچیده  و عجیب و هشدار دهنده است  که هر خبر دیگری زیر سایه آن قرار می گیرد و اصلا  نمی توان روی موضوع دیگری متمرکز بود. 

حقیقتا که «جمله دست و دلم به کار نمی رود» دراین روزها  و لحظات معنی درستی پیدا می کند. ازاین حیث که هم سینماگری بزرگ  و مولف را از دست دادیم و هم  قتل  وحشتناک و فجیع او و همسرش بسیار دردآور و غم انگیز است.

بعداز این اتفاق تلخ  و اعلام عزای عمومی اهالی سینما و تعطیلی سینماها ، جسته و گریخته  شاهد لغو بعضی برنامه های سینمایی هستیم. به عنوان نمونه  اکران آنلاین «عروسی مردم» به کارگردانی مجید توکلی به تعویق افتاد ،تعدادی از پلتفرم های نمایشی هر کدام به فراخور  و به احترام این غم بزرگ سکوت اختیار کردند. بعضی از پروژه های سینمایی  روز چهارشنبه را تعطیل کردند. 

اما دراین میان بعضی  بی اعتنایی ها به این اتفاق هولناک کاملا به چشم می آید.

تعدادی از فعالان سینما نه تنها روند کاری شان را کم نکردند که به شکل اعصاب خرد کنی ، اصرار بر تداوم  انتشار مطالبشان در گرو ه های سینما دارند؛ انگار که مخاطبان چشم انتظار و منتظرهستند تا دراین شرایط از لحظه لحظه برنامه شان مطلع شوند. 

یا بعضی هنرمندان که اتفاقا شناخته شده  هم هستند ،  دراین روزهای تلخ از استایل و چهره های جدید خود رونمایی می کنند.

خودمانیم ؛چنین رفتاری زشت نیست؟ کمی حرمت و احترام برای خالق لحظات خاطره انگیز و خاص سینما ، واجب نیست؟ باور کنید داریوش مهرجویی آدم کمی در سینما نبود. 

مقداری  ملاحظه و درک شرایط در این روزها بد نیست.

این میزان بی اعتنایی  و بی توجهی بعضی فعالان سینمایی آن هم  در روزهای غم انگیز سینما، پرسش های زیادی در ذهن به وجود می آورد.

2/5 - (2 امتیاز)
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا