چرا جهان به درگذشت رئیس جمهور واکنش نشان داد اما هنرمندان داخلی نه!

بنا به دلایلی نامعلوم بسیاری از چهره‌های هنری و فرهنگی به اصطلاح سلبریتی واکنشی درخور به این اتفاق نشان ندادند.

سینما اعتماد، به نقل از سینما مثبت ، انتشار خبر شهادت رئیس جمهور کشورمان و هیات همراهدر روز گذشته واکنش‌های مختلفی را به دنبال داشت اما بنا به دلایلی نامعلوم بسیاری از چهره‌های هنری و فرهنگی به اصطلاح سلبریتی واکنشی درخور به این اتفاق نشان ندادند.

،حجه الإسلام ابراهیم پس از پشت سرگذاشتن مسوولیت‌های حساس در قوه قضائیه،در مقام بالاترین مسوول اجرایی کشور تلاش فراوانی برای خدمت رسانی به مردم انجام داد.او در اولین روزهای پس از مسوولیت با تشکیل جلسه‌ای با حضور شش کاندیدای دیگر ریاست جمهوری نشان داد که قصد دارد برای تحقق برنامه‌هایش و خدمت به مردم از همه ایده‌ها و دیدگاه‌ها بهره ببرد.

ظرفیت بالایی که در هنر شکوفا نشد

با وجود این نگرش و راهبرد مهم رئیس جمهور، برخی مدیران زیر مجموعه او در انتخاب مدیران و همکاران روشی نامناسب را در پیش گرفته و با محدود کردن گزینه‌های خود به اقلیتی خاص فضایی را فراهم آوردند تا اهالی فرهنگ و سینما از ابتدا موضع مثبتی به دولت سیزدهم نداشته باشند و مسیر بی‌اعتنایی و بعضا لجبازی و برخورد فرسایشی را با دولت در پیش بگیرند.همین مساله در نهایت سبب شد ظرفیت بالای رئیس جمهور در حوزه فرهنگ هیچ‌گاه آشکار نشود.متاسفانه جلوه انتصاب‌ها و رفتارهای نامناسب سازمان سینمایی در دو جشنواره پیشین فیلم فجر نمود داشت که با واکنش سرد هنرمندان مواجه شد. این اتفاق در حالی رخ داد که رئیس جمهور علاقه فراوانی به تعامل با هنرمندان داشت و حتی پس از دوازده سال شورای عالی سینما با ریاست وی تشکیل شد اما به واسطه رفتار غلط سازمان سینمایی با هنرمندان چهره‌های مطرحی حاضر به حضور در این شورا نشدند و معدود چهره‌های مطرح حاضر در این شورا نیز بیشتر تلویزیونی بودند تا سینمایی.

قهر هنرمندان شناخته شده با إفطار رئیس جمهور

حتی در میهمانی افطاری رئیس جمهور نیز تعداد چهره‌های شناخته شده بسیار اندک بودند. همان زمان سینما مثبت نوشت که: شاید لازم باشد تا رئیس جمهور برای بهبود وضعیت تعامل خود با هنرمندان تغییری در این گروه از مدیران بدهد.

حالا روز گذشته نیز چهره‌هایی که درگذشت خادم ملت ایران را تسلیت گفتند محدود به: داوود میرباقری،ابراهیم حاتمی‌کیا،سیروس سپهری،احمد نجفی،رضا رویگری،جعفر دهقان،بهنوش بختیاری،فرهاد قائمیان،هادی مرزبان،انسیه شاه حسینی،محمود پاک نیت،سیروس سپهری،احمد نجفی،رضا رویگری،جعفر دهقان،بهنوش بختیاری،فرهاد قائمیان،هادی مرزبان،انسیه شاه حسینی و چند چهره ناشناخته سینمایی شدند حال آنکه واکنش‌های جهانی به شهادت رئیس جمهور بسیار گسترده بود.

متاسفانه افرادی که در درگاه‌های ارتباطی رئیس دولت با جامعه حضور دارند نیز افراد توانایی نبودند و بعضا اظهارنظرهای نسنجیده آن‌ها موجب ایجاد حاشیه برای دولت سیزدهم می‌شد.

امتیاز شما
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا