چرا سال گذشته جشن خانه سینما برگزار نشد؟ فرهاد توحیدی توضیح داد

توحیدی درباره برگزار نشدن جشن سال گذشته خانه سینما نکاتی را یاداوری کرد.

به گزارش سینما اعتماد ، در میزگرد این هفته فریدون جیرانی با ابوالحسن داودی و فرهاد توحیدی ، توحیدی درباره برگزار نشدن جشن خانه سینما گفت:

در جریان هستید که  بنا بود جشن خانه سینما را بعد از چند سال تعطیلی برگزار کنیم. من هم با توجه به اتفاقاتی که سال گذشته در جشنواره فجر افتاد و تحلیلی که داشتم از اتفاقاتی که در سال جاری خواهد افتاد، تصورم این بود که مرجعیت جشن خانه سینما منتقل خواهد شد.

جشن خانه سینما همواره در مقابل جشنواره فجر از بحران اهمیت رنج می‌برد. اما ما واردش شدیم و معلوم شد صنوف اصلی مشکل دارند و شاید این نقد به هیات‌مدیره خانه سینما برمی‌گشت که قبل از اینکه از مهم‌ترین صنوف خانه سینما نظرخواهی کند که آیا موافق برگزاری جشن هستند یا نه اقدام کرد.

زمانی که مواجه شدیم که تهیه‌کننده‌ها و هم کانون کارگردان و کانون فیلمنامه‌نویسان شاید برای اولین بار بود که این اجماع شکل می‌گرفت که همه هشدار و انذار می‌دادند که امسال نکنیم. از آنچه در شهریورماه ممکن بود پیش بیاید نگرانی وجود داشت. برای من این‌طور بود که اگر همدلی سر این جریان وجود نداشته باشد، اصل حرکت زیر سوال خواهد رفت. بنابراین آنجا لازم دیدم کنار بکشم و به نظرم هیات‌مدیره خانه سینما هم با عقلانیت رفتار کرد و موضوع را مسکوت گذاشت.

1/5 - (1 امتیاز)
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا