معرفی سریال| پلتفرم‌های مطرح دنیا چه سریال‌های جدیدی تدارک دیده‌اند؟

ما در فواصل مختلفی با گزارش‌هایی سراغ چند و چون فعالیت‌های این پلتفرم‌ها و معرفی تولیدات جدید و حتی در حال پخش آنها خواهیم رفت.

سعید قاضی‌نژاد – سینما اعتماد – مخاطبان بسیاری در کشورهای مختلف دنیا این روزها چشم به تولیدات پلتفرم‌های مطرحی چون «نتفلیکس»، «اچ، بی، او»، «اپل تی‌وی»، «آمازون پرایم» و … دوخته‌اند تا ببینید تولیدکنندگان آنها سراغ چه جهان‌های دراماتیک و جذابی می‌روند تا با شوق و ذوق آنها را دنبال کنند. بنابراین ما در فواصل مختلفی با گزارش‌هایی سراغ چند و چون فعالیت‌های این پلتفرم‌ها و معرفی تولیدات جدید و حتی در حال پخش آنها خواهیم رفت که در ادامه اولین گزارش تولیدی سینما اعتماد را می‌خوانید.

آمازون پرایم

این روزها خبرهای هیجان انگیزی از فیلم‌برداری فصل چهارم سریال پرطرفدار و البته ساختارشکن «پسرها/بویز» به گوش می‌رسد. آنتونی استار، بازیگر نقش «هوملندر» به تازگی اعلام کرده، برای یکی از سکانس‌های سریال، تن به کاری داده که احتمالا تا پایان تجربه کاری‌اش در این حرفه، آن را تجربه نخواهد کرد: به همبازی‌ام در صحنه نگاه کردم و گفتم، واقعا داریم چه می‌کنیم؟ ظاهراً هیچ سقفی برای این سریال و خشونتش وجود ندارد.

2F8B8171 3313 4052 867F 766C77BB72A3

اواخر تابستان گذشته، خبر پیوستن «جفری دین مورگان» ستاره سریال «مردگان متحرک» به سریال «بویز» باعث هیجان و البته حدس و گمان‌های بسیاری شد. هنوز مشخص نیست که او بازیگر کدام شخصیت این سریال خواهد بود.

اپل تی‌وی

هرچقدر که نتفلیکس در حال فاصله گرفتن از روزهای اوج خود است، «اپل تی‌وی» به آرامی و با تولیدات یکسال اخیرش، نشان داده که در این مسیر جدی است. سریال «جداسازی» که یکی از مجموعه های پرسروصدای این کمپانی بود، پاییز گذشته فیلم‌برداری فصل دومش را آغاز کرد. اما خبر اختلاف میان اعضای گروه و بخصوص گروه نویسندگان، باعث نگرانی‌هایی شد. بن استیلر کارگردان سریال اعلام کرد فصل دوم در زمان مقرر (احتمالا ابتدای پاییز امسال) منتشر خواهد شد.

10F2A013 86A6 4C21 9735 C66427BFA938

مجموعه «جداسازی» مدت کوتاهی پس از پخش، در فهرست ۲۵۰ سریال محبوب سایت «آی ام دی بی» به رتبه ۹۹ رسید.

HBO max

سرانجام و پس از دو سال وقفه، و با پخش تیزر فصل سوم سریال «جنگجو» تاریخ دقیق پخش آن مشخص شد. علاقمندان این سریال که برای تولید فصل سوم انتظار و استرس زیادی را تحمل کردند، بالاخره پنجشنبه هشتم تیرماه امسال می‌توانند شاهد آغاز پخش فصل سوم از شبکه جدید آن باشند.

A6855513 6E96 41A0 B10C A8810226A3F0

دو فصل ابتدایی توسط «سینه‌مکس» تولید شده بود تا در نهایت HBO برای ساخت فصل سوم وارد عمل شد. این مجموعه بر اساس طرح و ایده‌های «بروسلی فقید» ساخته شده است. داستان در اواخر قرن نوزدهم و در محله چینی‌های شهر سانفرانسیسکو می‌گذرد.

نتفلیکس

نتفلیکس که این روزها اکثر مجموعه‌هایش در میان مخاطبان جدی‌تر تلویزیون، آنچنان که باید توجهی را جلب نمی‌کنند، طی یک‌ماه اخیر توانست با دو مجموعه «خصومت» و «ترانس آتلانتیک» توجه‌های بیشتری را نسبت به خود جلب کند.

سریال «خصومت» بر اساس یک ایده ساده تولید شده است. عدم کنترل خشم، و تلاش برای تلافی و لجبازی! فرض کنید دو آدم بالغ و بزرگسال، بر اثر یک سوءتفاهم رانندگی تلاش می‌کنند تا پدر هم را دربیاورند! سریال «خصومت» از مجموعه‌های پربیننده و البته نسبتا موفق این روزهای «نتفلیکس» محسوب می‌شود.

63FD9C0F BD4E 46B6 BDFD 09AECE404441

سریال «ترانس آتلانتیک» ما را به اروپای دوران جنگ جهانی دوم می‌برد. تلاش روزنامه‌نگاری برای کمک به دو هزار پناهجو و خارج کردن آنها از منطقه خطر و ورودشان به آمریکا. مجموعه مورد توجه منتقدان بسیاری قرار گرفته و انتظار برای تولید فصل دومش بسیار بالاست. فصل اول در هفت اپیزود تولید شد.

BBC6C4F7 E141 45C2 880E E5B25D756CB6

با این حال هر چقدر که از سریال‌های درام این روزهای نتفلیکس بتوان انتقاد کرد و توجه بیش از حد این پلتفرم روی گروه مخاطب نوجوان و تلاش برای راضی کردن آنها، اما بخش مستندسازی این پلتفرم و فیلم و سریال‌های مستندی که از نتفلیکس ساخته و پخش می‌شوند، هم‌چنان یک سروگردن بالاتر از مستندهای دیگر شبکه‌هاست.

واقعه «واکو» که یکی از خونین‌ترین وقایع تاریخ معاصر آمریکاست، همچنان و سی سال پس از وقوع، محل بحث و اختلاف و گمانه‌زنی‌های بسیاری است. بر اساس این اتفاق خونین که منجر به کشته شدن ۷۶ زن و مرد و پیر و جوان و کودک شد، دو سریال داستانی، یک فیلم مستند و آثار و مقالات و کتاب‌های بسیاری منتشر شده است. فرقه مسیحی داوودیان بعد از ۵۱ روز محاصره توسط «اف بی آی» در منطقه واکو تگزاس، قتل عام شدند. چرا؟ چطور؟

818F7E20 FBB0 4FED 9409 63C1A73F708A

نتفلیکس به تازگی مینی‌سریال مستندی را در سه قسمت منتشر کرده است که از زوایای جدیدی به این واقعه می‌پردازد. مینی‌سریال «واکو: آخرالزمان آمریکایی

4.2/5 - (14 امتیاز)
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا