پروین می گفت زنان دوران پهلوی محدودتر بودند!

در نقش آفرینی هنر بازیگران را دارای ضعف نمی دانم، ثابت کردند بر میمیک صورت، انعطاف جسمانی و ادای دیالوگ مسلط هستند.

سینما اعتماد ، لقمان مدائن ، محتوای فیلم «پروین» برشی از زندگی پروین اعتصامی بود که نشان می داد او حاضر نمی شود برای دریافت جایزه نزد شاه برود و شرف یاب شود، می خواست فضای بسته مردسالار را در عصر پهلوی نشان دهد که حتی اجازه خواندن شعر و فعالیت مدنی را هم نداشته است، همه اینها را بیان می کرد تا تلقین کند وضع زنان به مراتب محدودتر بوده است.

در نقش آفرینی هنر بازیگران را دارای ضعف نمی دانم، ثابت کردند بر میمیک صورت، انعطاف جسمانی و ادای دیالوگ مسلط هستند ، ضعف آشکاری که شاهد هستیم نیمی به عهده فیلمنامه ضعیف و نیم دیگر سبک بازی ایست که کارگردان از آنان طلب کرده با این حال یکی از درخشش های جدی فیلم استعداد سرکار خانم ملیکا شریفی نیا بود که خلق تجربه اولین بار کردند و عالی بودند.

میزانسن را موفق می دانم، طراحی صحنه قوی، منطبق با خاستگاه اجتماعی و سطح فرهنگی بود، طراحی لباس قوی داشت، زیبایی شناسی بصری داشتند، رنگ را می شناختند، گریم‌ها گاه خوب بودند و گاه اغراق آمیز که می توانست طبیعی تر باشد.

تدوین حذف نمای مازاد نکرده بود، چینش درستی نداشت، سرعتش افت کرده بود، اصلاح رنگ و نورش خوب بود، تم مناسبی برگزیده بود، صداپردازی اش تمییز بود، اتمسفر داشت و افکت هایش خوب بود.

فیلمنامه بیوگرافی بود، سراغ زندگینامه پروین اعتصامی رفته بود، تعلیق، قهرمان و ضدقهرمان، عنثر ارتباطی و طرح کنشش ضعیف بود. دیالوگ پردازی اش غیر روان بود، شعاری، گل درشت، دارای افشا و بمباران اطلاعاتی، کلیشه ای و فاقد کشمکشی که کشش ایجاد کند.

کارگردان را بخاطر چکش کاری نکردن فیلمنامه، عدم نظارت بر تدوین، گریم، سَبک بازی خسته کننده و اشتباهی که از بازیگرانش طلب کرده بود دارای ضعف و برای میزانسن مناسب، زاویه دوربین و قاب بندی هایش لایق تحسین‌می دانم.

امتیاز شما
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا