وزیر فرهنگ و ارشاد هنگام انداختن رأی خود به صندوق: ان‌شالله خداوند نظام مقدس ما را در این امتحان هم سربلند کند

محمدمهدی اسماعیلی با حضور در تالار وحدت،هنگام انداختن رأی خود به صندوق گفت: خداوند ان‌شالله جمهوری اسلامی، نظام مقدس ما را در این امتحان هم سربلند کند.

سینما اعتماد – به گزارش ایسنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دقایق ابتدایی آغاز رأی‌گیری از اهالی فرهنگ و هنر و رسانه در تالار وحدت تهران حضور داشت و با حاضران به گفت‌وگو نشسته بود.

او سپس با حضور در جمع خبرنگاران، به آن‌ها خسته نباشید گفت و هنرمندان را به رأی‌ دادن در انتخابات دعوت کرد.

اسماعیلی در جمع خبرنگاران گفت: مردم در این انتخابات بلوغ سیاسی بالای خودشان را به منصه نمایش می‌گذارند. در یک هفته دو انتخابات سراسری بزرگ با حضور مردم در حال برگزاری است و این شاید در هیچ جای دنیا با این شکل، آرامش، امنیت و آزادی در بیان دیدگاه‌ها در چنین سطحی نداریم. انتخابات برای مردم است و تعیین گنندگان آن مردم هستند و ان‌شالله هرآنچه مردم تشخیص بدهند و رای اکثریت پشت سر هر نامزدی قرار بگیرد، همه ما موظفیم که به فرد منتخب مردم ایران کمک کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سپس درباره اینکه نامزد اصلح چه ویژگی دارد؟ اظهار کرد: اصلح کسی است که بتواند بیشتر بهتر و قوی‌تر مسیری که رئیس جمهور شهیدمان آغاز کردند و به دلیل شهادتشان بسیاری از کارها که در آستانه نتیجه دادن و میوه دادن است بتواند این محصول را ادامه دهد. برای من به عنوان یک عضو، دولت شهید رییسی بیش از همه مطلوبیت دارد. امیدوارم مردم هم هر آنچه تشخیص دادند به این انتخاب نزدیکتر باشند.

اسماعیلی درباره اینکه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در دوره دوم تا چه میزان اخلاق را رعایت کزدند؟ اظهار کرد: طبیعت انتخابات یک فضای پرهیجان است. یک جاهایی هم دچار افت و لغزش‌هایی هم شدند و این طبیعی است اما به هر حال معدل کار بالاست و من فکر می‌کنم آن چیزی که این هفته شاهد بودیم، رقابت شانه به شانه نزدیک و انشالله هر آنچه که شاهد آن باشیم به نفع مردم عزیز ایران باشد.

او همچنین درباره نقش هنرمندان در رقم زدن انتخابات پرشور نیز بیان کرد: ما در انتخابات مجلس شورای اسلامی، تمرکزی برای محل حضور هنرمندانمان قرار دهیم. به هر حال هنرمندان عزیز ما مطالباتی دارند و گروه‌های مرجع جامعه هستند. این اتفاقی که اینجا رخ داده که از بخش‌های مختلف هنری از جمله پیشکسوتان در اینجا حضور دارند، خود یک انگیزه قوی برای عموم هنرمندان و علاقمندان اهالی هنر ایجاد می‌کند که آنها هم در صحنه باشند. هنرمندان هم تالار وحدت را خانه خودشان می‌دانند. امیدوارم بازتاب آن به افزایش مشارکت مردم در انتخابات منجر شود.

پس از آن، محمدمهدی اسماعیلی در صف طولانی تشکیل شده برای رأی دادن در تالار وحدت ایستاد تا رأی خود را به صندوق بیاندازد.

او در حین رای دادن نیز بیان کرد: خداوند ان‌شالله جمهوری اسلامی، نظام مقدس ما را در این امتحان هم سربلند کند.

وی افزود: رئیس‌جمهوری منتخب، رئیس‌جمهور همه مردم ایران است و برای موفقیت او، همه ما موظف به کمک هستیم. امیدواریم هرکدام از این دو بزرگوار در مسند ریاست جمهوری قرار گرفتند، کارهای بزرگی که در کشور شده به ویژه در این سه سال رئیس جمهور شهید ما بنا گذاشتند، این مسیر را با قوت ادامه دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از رأی دادن هم پشت میکروفون رفت و رقابت شانه به شانه و سخت در انتخابات ایران را نشانگر بلوغ سیاسی جمهوری اسلامی دانست و گفت: در کمتر از 8 روز مردم عزیز ما در دو صحنه مهم انتخابات ریاست جمهوری حاضر شدند. چیزی که بیش از همه درخشش دارد، حضور قوی،‌ آرامش و امنیت و آزادی بسیار بالا در بیان دیدگاه‌ها، برپایی اجتماعات و بیان احساسات و همه محاسنی که در برگزاری انتخابات مطلوب می‌شود عنوان کرد، همه در یک جا در انتخابات ما وجود داشت. دولت با همه توان فضا را برای دوره انتقال آماده کرد.

وی تاکید کرد: همه تلاش کردند که فضای انتخابات به نحو مطلوبی جلو برود و همه در یک فضای باز و آرام و با احترام، رئیس‌جمهور خود را انتخابات کنند. اینکه انتخابات به دور دوم کشیده شد، نشانگر رقابت سخت و در عین حال شانه به شانه با رعایت اصول، نشانگر بلوغ سیاسی جمهوری اسلامی است. ما امروز شاهد حضور اهالی فرهنگ و هنر و رسانه در کنار مردم در تالار وحدت برای فرایند اخذ رای هستیم و من از حضور همه هنرمندان، اهالی رسانه و فرهنگ تشکر می‌کنم.

اسماعیلی افزود: مردم ایران یک تجربه موفق را پیش رو دارند. آن‌ها این کارنامه را دیده‌اند و در معرض قضاوت بوده‌ است و امروز در سال 1403 بسیاری از مشکلات به فرصت‌های جدید برای جمهوری اسلامی بدل شده است. امیدوارم در همین ساعات باقیمانده از اخذ رای، این آرامش در کشور ادامه داشته باشد و رئیس جمهور منتخب بتواند با پشتوانه ارای بالا مسیر نورانی دولت آیت‌الله رئیسی را ادامه دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در جمع هنرمندان، درباره انتخابات دور دوم گفت: الحمدالله حضور بسیار خوب است. برآوردهایی که همکاران در وزارت کشور دارند، نشان می‌دهد که حضور مردم نسبت به ساعات مشابه هفته گذشته (دور اول) رشد خوبی داشته و امیدواریم این روند رشد هنمچنان ادامه داشته باشد.

امتیاز شما
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا