واقعا آقایان با این حکم توقع دارند بعدش سعید روستایی گاندو بسازد؟

مهرزاد دانش منتقد سینما نوشت: صدور این احکام ، دلالت بر فاصله نجومی از واقعیت‌های جاری در جامعه امروز ایران از جمله جامعه سینمایی دارد.

به گزارش سینما اعتماد ، مهرزاد دانش در سازندگی نوشت: این که چگونه ساخت یا نمایش فیلم برادران لیلا در جشنواره کن به عنوان ‌اتهامی این فیلمساز مبنی بر فعالیت تبلیغی علیه نظام ارتباط پیدا می‌کند، نگارنده از آن بی‌اطلاع است؛ چه آن که خود به عنوان یک منتقد که سه چهار بار این فیلم را دیده است (و البته فیلم را هم دوست ندارد و یکی دو مطلب هم در بیان ضعف‌های اثر در حوزه روایت و شخصیت‌پردازی و بازی و… نوشته است)، چیزی که با عنوان «تبلیغ علیه نظام» باشد، در فیلم نیافته است.

در بخش هایی از این یادداشت آمده: از نکته‌هایی مانند ممنوعیت از معاشرت با همکاران سینمایی یا الزام به شرکت در کلاس‌های دانشگاهی وابسته به ارگان صداوسیما در استانی دیگر می‌گذریم. به نظرم صدور این نکته‌ها، دلالت بر فاصله نجومی از واقعیت‌های جاری در جامعه امروز ایران از جمله جامعه سینمایی دارد. واقعاً آقایان انتظار دارند این فیلمساز با چند مدت حبس و منع از معاشرت با هر کس که به نوعی به سینما مربوط است (مگر شدنی است اصلا؟) و تعلیم در صداوسیمای قم، بعدش گاندو بسازد؟ توبه نصوح بنویسد؟ برنامه سیدخندان کارگردانی کند؟ کلیپ جشنواره عمار بیرون دهد؟

میان ماه من تا ماه گردون…

امتیاز شما
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا