هم غیرحرفه‌ای هم بی‌مایه ؛ یک قسمت مخاطب را جذب کنید در ادامه چه ترفندی دارید؟ | درباره تبلیغات محیطی دو سریال نمایش خانگی

واقعیت این است که هر اثر هنری معرف اندیشه و نگاه سازندگان است ،اینکه در فضای پر استرس و اضطراب جامعه امروز چنین المان هایی برای تبلیغات به کارگرفته می شود و عنصر خون جلوه بیشتری در ذهن سازندگان دارد بیشتر از هر چیز نشات گرفته از درایت  نداشته طراحان چنین تبلیغاتی است.

به گزارش سینما اعتماد ، مدتی است تبلیغات سریال های شبکه نمایش خانگی ( یکی از پلتفرم  ها ) به صورت گسترده در سطح شهر انتشار یافته  ، طراحی هایی که بیشتر از آنکه کنجکاوی برانگیز و جذاب و گیرا باشد ترسناک و عجیب است ، از چهره مهران مدیری (پدر گواردیولا)  خون می چکد و نماد سریال دیگری(زخم کاری ۲) چاقوی خون آلود فرو رفته در زمین است . البته که سازندگان خواستند کمی متفاوت باشند اما حواسشان نبوده که از آن طرف بوم می افتند ، از همین روی جنبه خون آلود ماجرا بیشتر در نظرشان آمد.

 انتشار این تصاویر از همان روزهای ابتدایی واکنش منفی مخاطبان را در پی داشت  ، کار به رسانه ها کشید و دلایل چنین نشانه های خوفناکی مورد پرسش قرار گرفت .

5C8C8DB7 91B1 415D 8BB6 DFE7B69AE04D

پرسش ها به جایی نرسید و این چهره خون آلود مدیری بود که در رسانه ها بیشتر منعکس شد ،  سازمان زیباسازی شهرداری هم با اعلام اینکه هر دو مورد این تبلیغات ساختگی است و وجود خارجی ندارد، به عوامل سریال‌های مذکور تذکر داده که برای تبلیغات فضای مجازی از تبلیغات شهری ساختگی و غیرواقعی استفاده نکنند.

فارغ از تمام این بحث ها ، واقعیت این است که هر اثر هنری معرف اندیشه و نگاه سازندگان است ،اینکه در فضای پر استرس و اضطراب جامعه امروز چنین المان هایی برای تبلیغات به کارگرفته می شود و عنصر خون جلوه بیشتری در ذهن سازندگان دارد بیشتر از هر چیز نشات گرفته از درایت  و ذوق نداشته طراحان چنین تبلیغاتی است ،  یعنی واقعا  در دو سریال مذکور هیچ نکته جذاب و گیرایی جز چاقو و چهره خونین کاربردی نداشته  که محرک داستان باشد ؟ که برای مخاطب جذاب باشد؟  اگر این صورت ماجرا باشد که فاتحه قصه این سریال ها را باید خواند.

حداقل اینکه از محمد حسین مهدویان کارگردان «زخم کاری ۲ »بعید بود که این مدل تبلیغات را بپذیرد.

نتیجه اینکه در دنیای رسانه امروز ثابت شده  متوسل شدن به هر ترفندی برای جذب مخاطب ، بیشتر از اینکه جاذبه داشته باشد پس زننده است . مهران مدیری که هیچ ، چهره «پنه لوپه کروز »را خون باران کنید ، این روش برای یک قسمت سریال شاید جواب بدهد در ادامه چگونه می خواهید مخاطب را پای سریال نگه دارید؟

امتیاز شما
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا