هم غیرحرفهای هم بیمایه ؛ یک قسمت مخاطب را جذب کنید در ادامه چه ترفندی دارید؟ | درباره تبلیغات محیطی دو سریال نمایش خانگی
واقعیت این است که هر اثر هنری معرف اندیشه و نگاه سازندگان است ،اینکه در فضای پر استرس و اضطراب جامعه امروز چنین المان هایی برای تبلیغات به کارگرفته می شود و عنصر خون جلوه بیشتری در ذهن سازندگان دارد بیشتر از هر چیز نشات گرفته از درایت نداشته طراحان چنین تبلیغاتی است.
به گزارش سینما اعتماد ، مدتی است تبلیغات سریال های شبکه نمایش خانگی ( یکی از پلتفرم ها ) به صورت گسترده در سطح شهر انتشار یافته ، طراحی هایی که بیشتر از آنکه کنجکاوی برانگیز و جذاب و گیرا باشد ترسناک و عجیب است ، از چهره مهران مدیری (پدر گواردیولا) خون می چکد و نماد سریال دیگری(زخم کاری ۲) چاقوی خون آلود فرو رفته در زمین است . البته که سازندگان خواستند کمی متفاوت باشند اما حواسشان نبوده که از آن طرف بوم می افتند ، از همین روی جنبه خون آلود ماجرا بیشتر در نظرشان آمد.
انتشار این تصاویر از همان روزهای ابتدایی واکنش منفی مخاطبان را در پی داشت ، کار به رسانه ها کشید و دلایل چنین نشانه های خوفناکی مورد پرسش قرار گرفت .
پرسش ها به جایی نرسید و این چهره خون آلود مدیری بود که در رسانه ها بیشتر منعکس شد ، سازمان زیباسازی شهرداری هم با اعلام اینکه هر دو مورد این تبلیغات ساختگی است و وجود خارجی ندارد، به عوامل سریالهای مذکور تذکر داده که برای تبلیغات فضای مجازی از تبلیغات شهری ساختگی و غیرواقعی استفاده نکنند.
فارغ از تمام این بحث ها ، واقعیت این است که هر اثر هنری معرف اندیشه و نگاه سازندگان است ،اینکه در فضای پر استرس و اضطراب جامعه امروز چنین المان هایی برای تبلیغات به کارگرفته می شود و عنصر خون جلوه بیشتری در ذهن سازندگان دارد بیشتر از هر چیز نشات گرفته از درایت و ذوق نداشته طراحان چنین تبلیغاتی است ، یعنی واقعا در دو سریال مذکور هیچ نکته جذاب و گیرایی جز چاقو و چهره خونین کاربردی نداشته که محرک داستان باشد ؟ که برای مخاطب جذاب باشد؟ اگر این صورت ماجرا باشد که فاتحه قصه این سریال ها را باید خواند.
حداقل اینکه از محمد حسین مهدویان کارگردان «زخم کاری ۲ »بعید بود که این مدل تبلیغات را بپذیرد.
نتیجه اینکه در دنیای رسانه امروز ثابت شده متوسل شدن به هر ترفندی برای جذب مخاطب ، بیشتر از اینکه جاذبه داشته باشد پس زننده است . مهران مدیری که هیچ ، چهره «پنه لوپه کروز »را خون باران کنید ، این روش برای یک قسمت سریال شاید جواب بدهد در ادامه چگونه می خواهید مخاطب را پای سریال نگه دارید؟