معرفی فیلم کوچه ژاپنی‌ها| نمی‌تونی با پول همه چیز رو بخری! + عکس، تیزر، پوستر

فیلم کوچه ژاپنی‌ها به به کارگردانی امیرحسین ثقفی حدود یک هفته پیش در سینماها اکران شده و بازیگرانی چون مجید مظفری و شقایق فراهانی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سینما اعتماد – فیلم کوچه ژاپنی‌ها به کارگردانی امیرحسین ثقفی محصول سال ۱۴۰۰ است که تهیه‌کنندگان آن پس از دریافت پروانه نمایش در تیرماه ۱۴۰۱ ترجیح دادند اکران عمومی آن را به زمان مساعدتری موکول کنند و حال پس از گذشت ۲ سال زمان را برای اکران اثر مناسب دانستند.

زمان اکران فیلم کوچه ژاپنی‌ها

اکران عمومی فیلم «کوچه ژاپنی‌ها» ساخته امیرحسین ثقفی پس از سه سال که از زمان تولیدش می‌گذرد، از چهارشنبه ۲۳ خرداد ماه آغاز شده است.

فیلم کوچه ژاپنی‌ها و جشنواره فیلم فجر

کوچه ژاپنی‌ها 1

این فیلم سینمایی در سال ۱۴۰۰ متقاضی حضور در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بود، اما در لیست رزرو جشنواره قرار گرفت و درنهایت نیز نتوانست به چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر راه پیدا کند. بهروز افخمی که یکی از اعضای هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر در آن دوره بود، در گفت‌وگو با یک رسانه، علت عدم انتخاب این فیلم سینمایی برای حضور در جشنواره را اصلاحات زیاد آن عنوان کرد و گفت: «در فهرست رزروها فیلم کوچه ژاپنی‌ها بود که یک فیلم عجیب و غریبِ سیاه و سفید و باحال، ساخته‌ی امیرحسین ثقفی است. خیلی سعی کردیم این فیلم وارد ۲۲ انتخاب نهایی شود، ولی اصلاحات زیادی به آن داده شده بود و می‌گفتند فیلم خشن است و تا بخواهند صحنه‌های خیلی خشن مورد نظر شورای پروانه نمایش را اصلاح کنند دیگر انتخاب‌ها مشخص شده بود.»

کارگردان فیلم کوچه ژاپنی‌ها

امیرحسین ثقفی کارگردان فیلم کوچه اپنی‌ها

با توجه به آثار پیشین امیرحسین ثقفی یعنی «مرگ کسب و کار من است»، «همه چیز برای فروش»، «مردی که اسب شد» و «روسی» این کارگردان مخاطب خاص خود را پیدا کرده و همچنین توانسته نظر منتقدان و جشنواره‌ها را نسبت به سینمای خود جلب کند. به عبارتی دیگر، ثقفی حالا دارای دایره‌ای از مخاطبان است که منتظر فیلم تازه او هستند.

فیلم سینمایی مرگ کسب و کار من است

تفاوت فیلم کوچه ژاپنی‌ها با آثار قبلی کارگردان

علی‌اکبر ثقفی تهیه‌کننده کوچه ژاپنی‌ها درباره تفاوت این فیلم با دیگر آثار امیرحسین ثقفی گفت: «این فیلم با دیگر آثار امیرحسین ثقفی متفاوت است و بر پایه قصه و داستان پیش می‌رود و به نوعی خانواده می‌تواند به خوبی با آن ارتباط برقرار کند. آثار قبلی این کارگردان بیش از هرچیز قائل بر فضا و تصویر بودند، اما این فیلم برخلاف آن‌ها راوی یک قصه است و پدری را که به دنبال خانواده و دخترش است، به تصویر می‌کشد.»

شقایق فراهانی در کوچه ژاپنی‌ها

بازیگران فیلم کوچه ژاپنی‌ها

مجید مظفری، رضا یزدانی، شیدا یوسفی، پیام احمدی‌‌نیا، فرهاد قائمیان، علی اوجی، شقایق فراهانی، تینو صالحی، یزدان فتوحی، محمود نظرعلیان، سارا محمدی، بیتا خردمند، علی فتحعلی، سعید کریمی، نفس بازغی و نیکی مظفری در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

رضا یزدانی در کوچه ژاپنی‌ها

خلاصه داستان فیلم کوچه ژاپنی‌ها

در خلاصه داستان این فیلم آمده: «تو نمیتونی با پول همه چیز و همه کس و بخری یه روزی یه جایی یه شب یه وقتی یکی بالا سرته، کوچه ژاپنی‌ها.»

نفس بازغی در کوچه ژاپنی‌ها

عوامل فیلم کوچه ژاپنی‌ها

از جمله عوامل این فیلم می توان به مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان: علی نوابی، طراح صحنه و لباس: شراره سروش، طراح گریم: محمدرضا قومی، صدابردار: علیرضا پاک نهاد، تدوین: مستانه مهاجر، موسیقی: ستار اورکی، دستیار دوم کارگردان: علیرضا ملک‌پور، منشی صحنه: فاطمه ثقفی، دستیار اول فیلمبردار: امید اله‌وردی لالانی، دستیار دوم: کیوان محمدی‌نژاد، گروه فیلمبرداری: علی نانکلی، یاسین بیگدلی، مهدی منادی، دستیار صدا: ابوالفضل جمشیدی، مجریان گریم: حسین استیری، نیلوفر گوهردوست، دستیار: فرناز افشار، دستیار اول صحنه و لباس: علی سنگینی، مدیر صحنه: محمدحسین خسروی، دستیار دوم صحنه: علیرضا ربانی‌زاده، دستیار لباس: مریم رضایی، طراح جلوه ویژه میدانی: رضا ترکمان، مجری: حمیدرضا ترکمان، دستیار: حامد ثابت، عکاس: سارا ایوانی، جانشین تولید: علی اصغر ثقفی، مدیر تدارکات: اصغر بازگشا، همیاران تدارکات: رحمان سراوانی، صمد اسداللهی، محمد مهری

پوستر فیلم کوچه ژاپنی‌ها

پوستر فیلم کوچه ژراپنی‌ها

امتیاز شما
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا