معرفی فیلم آنورا Anora| تیزر، عکس، پوستر و نظرات منتقدان درباره بهترین فیلم کن ۲۰۲۴

در این مطلب به معرفی فیلم آنورا Anora محصول 2024 آمریکا و به کارگردانی شان بیکر پرداختیم که موفق شد نخل طلای هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن را از آن خود کند.

سینما اعتماد – فیلم آنورا Anora یک فیلم کمدی درام آمریکایی محصول سال ۲۰۲۴ است که توسط «شان بیکر» نوشته و کارگردانی شد. بازیگر نقش اول این فیلم، مایکی مدیسون (Mikey Madison) است که در نقش یک رقاص اگزوتیک ظاهر می‌شود. داستان فیلم، ماجرای عاشقانه‌ی پر فراز و نشیب او با پسر یک الیگارش (ثروتمند) روس را دنبال می‌کند.

Anora

اولین تاریخ اکران فیلم آنورا Anora به 21 می 2024 (1 خرداد 1403) در بخش رقابتی هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن مربوط می‌شود و موفق شد جایزه‌ی نخل طلای این جشنواره را کسب کند. آنورا اولین فیلم آمریکایی است که از سال 2011 (با فیلم درخت زندگی) موفق به دریافت این جایزه می‌شود. فیلمبرداری اصلی این فیلم در اوایل سال 2023 در بروکلین نیویورک انجام شد.

Anora in cannes 2024

تشویق و استقبال از فیلم آنورا Anora در جشنواره کن

 فیلم آنورا Anora در پایان نمایش خود در جشنواره فیلم کن، تشویق ایستاده 10 دقیقه‌ای دریافت کرد. آنورا پنجمین فیلم برنده‌ی نخل طلای پیاپی است که توسط کمپانی «Neon» در ایالات متحده توزیع می‌شود. در ادامه به معرفی فیلم Anora می‌پردازیم.

میکی مدیسون
داستان فیلم آنورا Anora

«انی» یا همان «آنورا»، یک رقاص جوان اهل برایتون بیچ، منطقه‌ای در نیویورک سیتی است که اکثر ساکنان آن روس‌زبان هستند. او که به زبان روسی مسلط است، توسط رئیسش با مشتریان روس‌زبان قرار می‌گذارد. بعد از ملاقات با «وانیا»، پسر یک الیگارش روس، رابطه‌ای عاشقانه شکل می‌گیرد که منجر به فرار و ازدواج آن‌ها می‌شود. با سفر والدین ثروتمند «وانیا» به نیویورک برای باطل کردن ازدواجشان، زندگی رویایی آن‌ها به خطر می‌افتد.

تریلر فیلم آنورا Anora

تریلر فیلم آنورا Anora در ابتدای همین مطلب در دسترس است و می‌توانید آن را تماشا کنید.

بازیگران فیلم آنورا Anora

مایکی مدیسون در نقش آنورا

مایکی مدیسون

«مایکی مدیسون»، بازیگر نقش اول، در یک کنفرانس مطبوعاتی در کن گفت که «شان بیکر» (کارگردان) و «سامانتا کوان» (تهیه‌کننده و همسر بیکر) برای نشان دادن صحنه‌های مورد نظر خود، آن‌ها را برای بازیگران اجرا می‌کردند. به «مدیسون» پیشنهاد داده شد که از یک فرد باتجربه کمک بگیرد، اما او از آنجایی که من قبلاً حدود یک سال با هر دوی آن‌ها رابطه‌ای بسیار راحتی برقرار کرده بودم، احساس می‌کردم که در این شرایط راحت‌تر هستم و در نهایت عالی پیش رفت. در ادامه به معرفی بازیگران فیلم Anora می‌پردازیم.

«مایکی مدیسون» متولد 25 مارس 1999 (5 فروردین 1378)، یک بازیگر آمریکایی است. او فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 2016 با بازی در نقش «مکس فاکس»، نوجوان اخمو، در سریال کمدی چیزهای بهتر شبکه «FX» آغاز کرد و تا سال 2022 در این سریال حضور داشت. از نقش دیگر او می‌توان به سوزان سدی اتکینز، از اعضای خانواده منسون، در فیلم روزی روزگاری در هالیوود، ساخته «کوئنتین تارانتینو» اشاره کرد.

مارک ایدلشتاین در نقش ایوان

مارک ایلدلشتاین

«مارک ایلدلشتاین» در تاریخ 18 فوریه 2022 (28 بهمن 1380) در شهر نیژنی نووگورود روسیه متولد شد. او یک بازیگر و کارگردان نوظهور بوده که تاکنون در چندین فیلم و سریال به ایفای نقش پرداخته است. از جمله آثار شناخته‌شده‌ی او می‌توان به فیلم‌های آنورا (2024)، باید فیلم‌های عاشقانه بسازیم (2024) و سرزمین ساشا (2022) اشاره کرد.

یوری بوریسف در نقش ایگور

یوری بوریسف در نقش ایگور

«یوری الکساندروویچ یورا بوریسوف» متولد 8 دسامبر 1992 (17 آذر 1371) بازیگر اهل روسیه است. او در سال 2021 موفق به دریافت جایزه عقاب طلایی شد. همچنین، مجله «GQ» روسیه در سال 2020 او را به عنوان بازیگر سال انتخاب کرد.

واچه توماسیان در نقش گارنیک

واچه توماسیان در نقش گارنیک

«واهان توماسیان» متولد 15 ژوئیه 1986 (24 تیر 1365) که با نام هنری «واچه توماسیان» شناخته می‌شود، بازیگر، کمدین و مجری سرشناس ارمنی است. در سال 2005، «واچه» به همراه چند کمدین دیگر که عمدتاً برای عموم شناخته‌شده نبودند، گروه نمایش کمدی 32 دندان را تشکیل دادند. سپس در سال 2010، «واچه» و دوستانش برنامه‌ی تلویزیونی استندآپ کمدی کلوب ویتامین را راه‌اندازی کردند که تا سال 2015 هر هفته از شبکه‌ی «شانت تی‌وی» پخش می‌شد.

نقدها و نمرات فیلم آنورا Anora

نقدهای فیلم آنورا Anora توسط منتقدان و کاربران، با نمرات بالا و واکنش‌های بسیار مثبتی همراه بود. این سریال از وب‌سایت Rotten Tomatoes نمره 96 از 100، از Metacritic نمره 89 از 100 و از Imdb نمره 8.2 از 10 را دریافت کرد. در ادامه نظر برخی از منتقدان در مورد فیلم Anora را مشاهده خواهید کرد.

The Irish Times / تارا برادی : 100
بازیگران الهام‌بخش، با کارگردانی «شان بیکر»، مسیر کمدی رمانتیک سبک لوبیچ را در کوچه پس‌کوچه‌ها به طرز غیرمنتظره‌ای محتاطانه به پایان می‌رسانند. در میان شوخی‌های رکیک و عامیانه، نقدهای تند و تیزی درباره‌ی پول، طبقه اجتماعی و قدرت پنهان شده است.

The Telegraph / رابی کالین: 100
ممکن است تک‌ تک شخصیت‌های فیلم آنورا کابوسی به تمام معنا باشند، اما گذراندن وقت با آن‌ها لذت‌بخش است و بازیگران تمام جزئیات رفتاری آن‌ها را به خوبی درک کرده‌اند.

IGN / لکس بریسکوسو: 90
«بیکر» در این فیلم، بهترین اثر دوران حرفه‌ای خود، مستقیماً به سراغ احساسات می‌رود و به دلیل فیلمسازی جسورانه‌اش، تماشای این اثر در تمام شکوه‌ی ویران‌گر و آشوب‌ناک‌اش، ضروری است.

 

پوستر فیلم آنورا Anora

Anora Poster scaled 1

فیلم آنورا Anora را ببینیم؟

به طور کلی فیلم آنورا Anora یکی از آثار بسیار محبوب در سال 2024 است که با نظرات بسیار مثبت کاربران و منتقدان همراه بوده است. اگر به دنبال یک فیلم با ژانر کمدی و درام هستید که یک داستان عاشقانه فوق‌العاده را به تصویر بکشد، منتظر انتشار فیلم آنورا بمانید و آن را تماشا کنید.

امتیاز شما
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا