در پاسخ به «سینما اعتماد» مطرح شد: مخاطب وقت ندارد سریال ببیند وگرنه ما سریال در تمام سال داریم| شبکه‌ای در دنیا نداریم که ۸۵ درصد مخاطب داشته باشد

قائم مقام معاون سیما گفت : آن زمان که خیابان ها برای یک سریال خلوت می شد زمانی بود که مخاطب روزی سه ساعت وقت خود را به تلویزیون اختصاص می داد امروز این وقت بین پلتفرم ها ،شبکه های اجتماعی ،موبایل ها تقسیم می شود و این بخشی از وقت مخاطب را می گیرد.

به گزارش سینما اعتماد ، نشست خبری گزارش برنامه های نوروز و ماه رمضان امروز با حضور مسئولان تلویزیون در سالن کوثر برگزار شد ،

در این نشست سلیم غفوری قائم مقام معاونت سیما در پاسخ به این پرسش خبرنگار اعتماد در این خصوص که چرا سریال های تلویزیون همچون گذشته خیابان ها را خالی نمی‌کند و چرا دیگر کارگردانان صاحب نام تمایلی به همکاری با رسانه ملی را ندارند گفت: معتقدم فضای رسانه در کشور و دنیا تغییر کرده و دیگر تلویزیون تنها مرجع نیست که توقع داشته باشیم خیابان ها  با یک سریال خلوت شود.  آن زمان که خیابان ها برای یک سریال خلوت می شد  زمانی بود که مخاطب  روزی سه ساعت وقت خود را به  تلویزیون اختصاص می داد امروز این وقت بین پلتفرم ها ،شبکه های اجتماعی ،موبایل ها تقسیم می شود و این بخشی از وقت مخاطب را می گیرد.

او گفت :  این موضوع در تمام دنیا اتفاق می افتد و فقط مختص ایران نیست امروز شبکه ای در دنیا نداریم که ۸۵ درصد مخاطب داشته باشد. یک زمانی بود که روزنامه ها تیراژ شان به یک میلیون می رسید ولی الان به زور ۱۰۰هزار تیراژ می شود چرا که  مردم از بسترهای دیگر برای کسب اطلاعات و سرگرمی استفاده می کنند. 

 غفوری همچنین درباره عدم تمایل کارگردانان شناخته شده برای همکاری با رسانه ملی  گفت: امروز دو تن ار مهمترین کارگردانان شاخص ابراهیم حاتمی کیا و داوود میرباقری با تلویزیون کار می کنند  و اینگونه نیست که بگوییم کارگردانان صاحب نام با تلویزیون کار نمی‌کنند.

ضمن اینکه فرایند تولید  سریال طولانی است و مربوط به امروز و فردا  نمی شود.

او همچنین در پاسخ به این پرسش که تلویزیون بعد از نوروز و ماه رمضان برای مخاطبان چه برنامه ای دارد گفت: خیلی از برنامه های نوروزی از شبکه ها ادامه پیدا می کند  و این قول را می دهیم که امسال آنتن تلویزیون تا پایان سال با برنامه ریزی از سریال  خالی نماند.

 همچنین به نقل از ایسنا ،‌طبق اعلام رییس مرکز تحقیقات صداوسیما، سریال «نون خ» با حدود ۴۱/۵درصد پرمخاطب‌ترین بوده است. سریال «زیرخاکی» ۲۴/۹ درصد، سریال «هفت سر اژدها» با ۲۲/۵ درصد و برنامه «محفل» به عنوان پرمخاطب‌ترین برنامه افطاری با ۲۷/۹ و به دنبال آن «زندگی پس از زندگی» با ۲۷/۱ درصد پربیننده‌ترین برنامه‌های رمضانی محسوب می‌شوند.

برنامه‌های سیمای استان‌ها هم با ۱۴ درصد مخاطب و برنامه «ماه خدا» هم با ۹ درصد مخاطب بیشترین مخاطب را داشته‌اند.

امتیاز شما
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا