نامه عاشقانه فروغ فرخزاد به ابراهیم گلستان: «نفسم از یادت می‌گیرد» + عکس

ابراهیم گلستان، نویسنده و فیلمساز برجسته ایران در 101 سالگی درگذشت. به این بهانه یکی از نامه‌های عاشقانه فروغ فرخزاد به او را مرور می‌کنیم.

سینما اعتماد – فروغ فرخزاد را تمامی اهل «شعر و فرهنگ» ادب می‌شناسند. شاعر معاصر ایران که با مجموعه «اسیر، دیوار و عصیان» در قالب شعر نیمایی کار خود را آغاز کرد و خیلی زود توانست جای‌اش را در دل هواداران شعر و ادبیات باز کند.یکی از ویژگی‌های مشهور فروغ اما نامه‌نگاری او بوده است. نامه‌هایی عموما عاشقانه که بازتابی روشن از احوالات روحی وی در مقاطع مختلف هستند. پیش از این کامیار شاپور (تنها فرزند فروغ و پرویز شاپور) با کمک عمران صلاحی، نامه‌های عاشقانه مادر و پدرش چه پیش از ازدواج و چه بعد از طلاق را در کتابی به نام «اولین تپش‌های عاشقانهٔ قلبم» منتشر کرده است.

اما اخیرا خانم فرزانه میلانی، نویسنده و پژوهشگر و استاد ادبیات فارسی دانشگاه ویرجینیا، اعلام کرده است نامه‌های چاپ نشده‌ای از فروغ خطاب به ابراهیم گلستان (ملقب به شاهی، نویسنده و فیلمساز سرشناس ایرانی) بدستش رسیده است که بزودی در قالب کتاب منتشر خواهند شد.این کتاب که قرار است با عنوان «فروغ فرخزاد؛ زندگی‌نامه‌ ادبی و نامه‌های چاپ‌ نشده» منتشر شود، دربرگیرنده ۳۰ نامه است که بسیاری از آنها تا به امروز منتشر نشده‌اند و خانم میلانی تاکید دارد برای جمع‌آوری آنها با ۷۰ نفر از اقوام، دوستان، همکاران، همسایه‌‌ها و آشنایان فروغ فرخزاد مصاحبه کرده‌ است.

آنچه در پی می‌آید یکی از نامه‌های فروغ فرخزاد در روزهای اوج دلدادگیش به ابراهیم گلستان و مروری بر رابطه عمیق و عجیب این دو هنرمند سرشناس و معاصر کشور به نقل از «روزیاتو» منتشر شده است.

nameh

امتیاز شما
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا