عضویت اولین وجوانترین کارگردان انیمیشن ایرانی در آکادمی اسکار + عکس

یگانه مقدم کارگردان جوان ایرانی که انیمیشن کوتاه او با نام ( یونیفرم ما ) نامزد اسکار 2024 شده بود ، اولین و جوانترین کارگردان ایرانی است که به عضویت آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکاردرمی آید.

سینما اعتماد  ، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار از تعدادی  هنرمند فعال در عرصه سینما برای پیوستن به این نهاد سینمایی در شاخه‌های مختلف دعوت کرد.

یکی از این دعوت شدگان  یگانه مقدم کارگردان جوان ایرانی در بخش انیمیشن است .

یگانه مقدم کارگردان جوان ایرانی که  انیمیشن کوتاه  او با نام ( یونیفرم ما ) نامزد اسکار 2024 شده بود ، اولین و جوانترین کارگردان ایرانی ( 33سال) است که به عضویت آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکاردرمی آید.

 

جلیل مقدم پدر یگانه مقدم  و تهیه کننده این انیمیشن در همین خصوص نوشت: خوشحالم ، به خاطر دعوت آکادمی اسکار از دخترم یگانه برای عضویت در این نهاد مهم جهانی …

او در ادامه آورده است: از بی توجهی مسئولین ایرانی و رسانه های تخصصی  از پرداختن به این افتخار مهم هم در زمان نامزدی انیمیشن و هم حالا  که دخترم عضو آکادمی اسکار است ، گلایه دارم.

در میان دعوت شدگان آکادمی اسکار به غیراز نام بهرام بیضایی کارگردان مشهور ایرانی  ، مریم کشاورز در بخش نویسندگی و نسیم گرجی تهرانی نیز در بخش تدوین برای عضویت در آکادمی اسکار دعوت شده‌اند.

در میان دعوت شدگان امسال، ۷۱ نامزد اسکار و ۱۹ برنده اسکار به چشم می‌خورند.

photo 2024 06 29 16 52 21

«یونیفرم ما» اولین فیلم یگانه‌مقدم است، این کارگردان جوان پیش از این گفته بود انیمیشن «یونیفرم ما» را با حداقل امکانات و در اتاق شخصی خود ساخته و خانواده‌اش مشتاق بودند نتیجه کار را ببینند. وقتی برای فیلم اتفاق‌های خوب افتاد همه خانواده تعجب می‌کنند که شوخی شوخی ساخت فیلمش جدی شد و به اسکار رفت. حالا او عضو آکادمی اسکار است.

امتیاز شما
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا