عده‌ای حال خوب مردم برای‌شان مهم نیست | جان مادرتان مصاحبه نکنید ؛ اصلا نیازی به حرف زدن نیست، کارتان را بکنید | می‌خواهند ما را عصبی کنند

مازیار میری در گفت وگو با فریدون جیرانی در روزنامه اعتماد ، درباره  عملکرد مدیران دولت فعلی نکاتی مهمی را یادآور می شوند. 

به گزارش سینما اعتماد ، فریدون جیرانی در تازه ترین برنامه خود در روزنامه اعتماد ، با  مازیار میری درباره جامعه ، سینما و فضای  سیاسی کشور گفت وگو داشتند.

در بخشی از این گفت وگو  ، آنها درباره  عملکرد مدیران دولت فعلی نکاتی مهمی را یادآور می شوند.

جیرانی: نمی‌توانی سخنرانی کنی که تورم پایین آمد، مردم ما را دوست دارند. آقا  آمار می‌گوید ۱۵‌درصد زنان با کشف حجاب موافق هستند. در کانال مصاحبه می‌کند می‌گوید پنج درصد زن‌ها موافق هستند. شما این درصدها را از کجا درمی‌آورید؟ چه کسی این درصدها را به تو می دهد؟ 

میری : این‌ها برای من هم عجیب است. هر روز که اخبار و گفت‌وگوها را می‌بینم که به قول همایون اسعدیان که می‌گفت انگار با هم مسابقه می‌گذارند که جملاتی بگویند هرچه خنده‌دارتر بهتر، واقعا مدام گیج‌تر می‌شوم. ذهنم به‌هم‌ریخته‌تر می‌شود.

جیرانی : من گاهی وقت‌ها دلم می‌خواهد بنویسم به دوستان بگویم که جان مادرتان مصاحبه نکنید. به برخی از روحانیون و سیاستمداران بگویید مصاحبه نکنند. مصاحبه کردن خودش هنر است.

میری : من به فوتبال علاقه دارم،  در فوتبال وقتی یک تیمی در بحران است و می‌خواهند اتفاقی برایش نیفتد می‌گویند که بازیکنان هیچ کدام صحبتی نکنند و اجازه مصاحبه نمی‌دهند. و همه می‌گویند ما اجازه صحبت کردن نداریم. فکر می‌کردم کاش این‌بار که مجلس شکل گرفت رییس مجلس هر کسی که هست، اعلام کند ما در بحران هستیم خواهش می‌کنم حرفی نزنید تا از این بحران رد شویم،  چون هر گفت‌وگوی شما ما را دو سال عقب‌تر می‌اندازد و مردم عصبی‌تر می‌شوند. وقتی گله دارم که وزیر فرهنگ چگونه این حرف را می‌زند که از ۶۰ فیلمی که سال گذشته اکران شده، سه چهار فیلم توانسته‌اند به یک سود برسند و ۵۰ و خرده‌ای فیلم ضرر کرده‌اند و نتوانستند حتی سرمایه اولیه‌شان را برگرداند. مگر فیلم‌هایی که ارگان‌ها پول داده‌اند یا اتفاق دیگری افتاده. وقتی وزیر می‌گوید من رونق بی‌نظیری می‌بینم و در دوره ما هیچ‌وقت انقدر بهتر نبوده، اهالی فرهنگ عصبی می‌شوند، از تو دورتر می‌شوند. یا شهردار تهران اعلام می‌کند ما در سطح شهر این‌همه پارک ساخته‌ایم و شما می‌گویید این پارک‌ها کجاست که من نمی‌بینم. شما می‌گویید من ۴۰ پارک بانوان و کودکان ساخته‌ام و شما که سرچ می‌کنید می‌بینید همان یک پارک است که قبلا ساخته شده بود. و تو مدام خودت را از مردم دورتر می‌کنی و انگار قصد داری مردم را عصبی‌تر کنی.

جیرانی : دقیقا هرچه کمتر صحبت کنید مردم عصبی نمی‌شوند و تو صحبت می‌کنی و عصبی‌شان می‌کنی. کارشناس هم می‌گوید هرچه زن‌ها باسواد شوند فرزندآوری کم می‌شود ! من نمی‌فهمم چرا چنین حرفی را می‌زند.

میری : ببینید همینطور که شما را اینطور عصبی می‌کند و انگار موفق می‌شود. به نظرم می‌آید عده‌ای علاقه‌مند هستند مردم ایران را عصبی کنند و شرایط را تغییر بدهند. بعضی‌ها آرامش را در هر حوزه‌ای دوست ندارند. وقتی گفت‌وگو می‌کنند و حرف می‌زنند، قرار است حال مردم را بد کنند و ماموریت‌شان را درست انجام می‌دهند. قرار است من و شما را عصبی کنند و من عصبی اعتراض کنم. عده‌ای علاقه‌مند آرامش این مملکت نیستند. عده‌ای علاقه‌مند توسعه مملکت نیستند. عده‌ای علاقه‌مند به رفاه و حال خوب مردم نیستند .

جیرانی: عده‌ای که با توسعه مخالف هستند و فرهنگ توسعه را رد می‌کنند.

میری : به همین دلیل من می‌گویم اتفاقا اینها کارشان را درست انجام می‌دهند. از صبح که حرف می‌زنند قرار است ما را عصبی کنند و می‌کنند. و چرا کسی به اینها نمی‌گوید حرف نزنید؟ در هیچ حوزه‌ای حرف نزنید و کار کنید.

جیرانی : بله اصلا نیازی به حرف زدن نیست. کارتان را بکنید و ما هم نتیجه کارتان را می‌بینیم. چرا باید حرف بزنید و مصاحبه کنید؟ چرا مدام مصاحبه می‌کنید. بعد در روزنامه گفتند مصاحبه نکنید اینترنشنال از مصاحبه ما یک جمله می‌گیرد و تیتر می‌زند. خب هر کسی سلیقه خودش را تیتر می‌زند. آنها جمله منفی را پیدا می‌کنند و تیتر می‌زنند. خب صحبت نکنید که تیتر نزنند.

میری: من به شبکه‌های خارج از کشور کاری ندارم. تیترهایی که در قلب و روح ما می‌گذارید را چه می‌کنید؟

جیرانی: من رجانیوز را که می‌خوانم تیتر می‌بینم حالم بد می‌شود.

میری: شما تیتر را از آنجا می‌بینید، با حال بد آن تیتر را در ذهن و قلب‌تان نگه می‌دارید و همان حال بدتان را به آدم‌های دیگر گسترش می‌دهید. چگونه می‌شود در هر حوزه‌ای در اقتصاد، سیاست، فرهنگ عده‌ای حال خوب مردم برای‌شان مهم نیست. شما می‌گویید تورم پایین آمده، اجازه بدهید ما خودمان حسش کنیم و متوجه شویم. آقای وزیر فرهنگ اجازه بدهید ما خودمان بفهمیم رونق هست. اجازه بدهید وقتی بچه‌های ما کار می‌کنند و فیلمسازها سر کار هستند حسش کنیم. وقتی عمده فیلمسازان ما در همه صنوف بیکار هستند کجا از رونق حرف می‌زنید؟ من اصلا با آدم‌های تازه هیچ مشکلی ندارم، آدم‌ها بیایند و باشند، اما می‌توانید از خانه سینما آمار بگیرید، همین صنف کانون کارگردانان ۴۰ درصدشان بیکار هستند.

3.5/5 - (4 امتیاز)
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا