عبارت سلبریتی را برای تحقیر هنرمندان استفاده می‌کنند در حالیکه سلبریتی‌های ما در برابر کسانی که خون مردم را در فنجان‌های چای دبش می‌نوشند شرف دارند! مدیرعامل خانه سینما در جلسه با رئیس جمهور مطرح کرد

دهکردی با اشاره به شرایط بسیار سخت مردم به دلیل تورم و گرانی گفت سینماگران هم جدا نیستند و با این مشکلات دست‌به گریبانند ، و این در حالی‌است که حتی عنوان شغلی سینماگران در فهرست مشاغل رسمی کشور نیست .

سینما اعتماد ؛ عصر روز جمعه ۲۵اسفند ماه به دعوت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار رئیس جمهور محترم و هنرمندان در محل اجلاس سران برگزار شد در این مراسم پس از سخنان محمد مهدی اسماعیلی از علی دهکردی مدیر عامل خانه سینما برای سخنرانی دعوت شد .

او سخنان‌ خود را با اشاره به این که من به عنوان علی دهکردی بازیگر اینجا نیستم ، بلکه به نماینده‌گی از هفت‌هزار نفر عضو خانه سینما اینجا هستم ، هفت هزار نفری که در سال‌های گذشته مورد کم‌لطفی‌های زیادی قرار گرفته‌اند ، آغاز کرد.
دهکردی با اشاره به شرایط بسیار سخت مردم به دلیل تورم و گرانی گفت سینماگران هم جدا نیستند و با این مشکلات دست‌به گریبانند ، و این در حالی‌است که حتی عنوان شغلی سینماگران در فهرست مشاغل رسمی کشور نیست .
مدیرعامل خانه سینما در بخش دیگری با اشاره به شرایط دشوار مراحل مختلف تولید و عدم تمایل بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری ، از موج سهمگین بیکاری و سایه آن بر زندگی سینماگران سخن گفت.
او شرایط دشوار اعضائی که دچار بیماری‌های خاص هستند را بازگو کرد و در ادامه به موضوع نگرانی‌هایی که سینماگران و هنرمندان در مورد مالیات دارند اشاره داشت و با گله فراوان از این‌که از عبارت سلبریتی برای تحقیر هنرمندان استفاده می‌کنند گفت سلبریتی‌های ما در برابر کسانی که خون مردم و پول بیت‌المال را در فنجان‌های چای دبش می‌نوشند شرف دارند. [ که مورد تشویق حضار قرار گرفت. ] وی همچنین فراهم ساختن بستر مناسب و برخورد آزاداندیشانه با سلیقه‌های گوناگون را ضروری دانسته و با بیان مواردی همچون عدم توجه قانون‌گذار به امور سینماگران ، نبودن بودجه اختصاصی برای خانه سینما ، ناچیز بودن بودجه فرهنگ و هنر ادامه سخن داد.

دهکردی تعامل با سازمان سینمائی و صندوق اعتباری را مثبت خوانده و راه اندازی صندوق بیکاری سینماگران را از مطالبات خانه سینما دانستند .
در پایان از این که اهالی سینما ، تئاتر ، موسیقی ، هنرهای تجسمی و به طور کلی هنرمندان هنوز یک بیمارستان اختصاصی برای خود ندارند ابراز گله و ناخشنودی کرد و افزود اینها بخشی از مشکلات سینماگران هستند و امیدواریم شرایط برای شنیدن حرف‌های بیشتر هم فراهم شود .
در بخشی دیگر از این مراسم استاد علی نصیریان دعوت شدند تا با حاضرین سخن بگویند ایشان در بخشی از صحبت‌های خود خطاب به رئیس جمهور و مسئولان دولتی و قانون‌گذران، به اهمیت توجه به خلاقیت‌های سینماگران و حذف دستورالعمل‌های باز دارنده و موانع رشد خلاقیت هنری در آثار سینمایی اشاره کردند، و گفتند هنرمندان قواعد رامی‌شناسند و آنها را در حد عرف رعایت می‌کنند اما عده‌ای با مانع تراشی سد راه خلاقیت سینماگران خصوصا نسل جوان می‌شوند و این شایسته سینما وفرهنگ و هنر ما نیست.
در این مراسم هنرمندان دیگری نیز به بیان مشکلات و مسائل جاری در حوزه‌های تخصصی خود و عرصه فرهنگ و هنر اشاره کردند.

امتیاز شما
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا