صفر تا صد خبر جنجالی ممنوع‌الکاری خوانندگان و تاییدها و تکذیب‌ها/ آیا نهاد رسمی وارد عمل می‌شود؟

هنوز خبری دربارۀ علت ممنوع‌الکار شدن این خوانندگان از سوی رسانه‌ها و نهادهای رسمی ایران منتشر نشده است و باید منتظر ماند و دید این ماجرا و تنش‌ها از طرف کدام نهاد رسمی پایان یافته و این خبر تایید و تکذیب خواهد شد.

به گزارش سینما اعتماد، یک روزنامه‌نگار حوزۀ موسیقی اعلام کرد که رضا صادقی، محسن یگانه، امیر مقاره، بابک جهانبخش و امید حاجیلی، پنج خوانندۀ پاپ شناخته شده در ایران ممنوع‌الکار شده‌اند. در حساب کاربری خود در توییتر، از ممنوع‌ شدن فعالیت پنج خوانندۀ مطرح در ایران خبر داد و نوشت: «رضا صادقی، محسن یگانه، امیر مقاره (ماکان بند)، بابک جهانبخش و امید حاجیلی از سوی “کمیته پیگیری وضعیت چهره‌ها» ممنوع الکار شده‌اند» وی همچنین در ادامه نوشت: «تعدادی از این اسامی مثل رضا صادقی، علاوه بر ممنوع‌الکار شدن، ممنوع‌الخروج نیز شده‌اند».

به دنبال انتشار این خبر رضا صادقی خوانندۀ پاپ، با بازنشر توییت بهمن بابازاده در کانال تلگرامی خود، این خبر را تکذیب نکرد و بصورت ضمنی روی آن صحه گذاشت.

reza sadeghi twitter

در ادامه این ماجرا امیر مقاره خوانندۀ گروه «ماکان بند» نیز در واکنش به ممنوع‌الکار شدن خود، با انتشار متنی اعتراضی در استوری حساب کاربری‌اش در اینستاگرام نوشت: «حرف زدن از مشکلات مردم و هرچیزی که مردم انتظار دارند، ممنوع است».

امیر مقاره در ادامه خطاب به افرادی که او را ممنوع‌الکار کرده‌اند، نوشت: «آیا یک بار مرا خواستید که برای هرکاری به جای تهدید و تعهد با هم حرف بزنیم؟ اما دو کلام استوری که از مشکلات می گذاریم، صدبار زنگ می‌زنید و هزار جا می‌برید برای تهدید و تعهد».

امیر مقاره با اشاره به مشکلات مردم، ادامه داد: «اینها حرف حق است؛ اگر گفتن حرف حق هم مشکل دارد، یک تعهد هم می‌دهم که دیگر حرف حق نزنم».

moghareh

این در حالی است که محمد معتمدی در واکنش به انتشار این خبر، موضع تندی علیه بهمن بابازاده گرفته و از اساس این خبر را کذب و زرد خوانده است و کنایه‌هایی نیز خطاب به او زده است که تصویر متن منتشر شده معتمدی را می‌بینید.

motamedi

اما جریان به اینجا ختم نشده و بابازاده نیز با استناد به تایید خبر از طرف رضا صادقی و امیر مقاره در صدد پاسخگویی به محمد معتمدی برآمده و او را متهم به پرونده‌سازی علیه خود کرده است.

در این میان رکنا گزارش داده است که مدیر برنامه‌های محسن یگانه به این رسانه گفته است: «خبر ممنوع الکاری از هیچ جای رسمی‌ای به ما اعلام نشده است و تا زمانی که به صورت رسمی به ما ابلاغ نکنند این خبر صحت نخواهد داشت.»

در ادامه این رسانه نوشت: پس از آن نیز حاشیه عجیبی گریبانگیر رکنا شد و ماجرا از جایی شدت گرفت که محسن یگانه در پست اینستاگرامی خود با انتشار متنی نوشت: «من اصلا مصاحبه نداشتم با کسی! متاسفانه کنتور هم نداره انگار! همینقدر ول…» این نوشته در حالی بود که مدیر برنامه او، محمد حاتم‌پور در تماس تلفنی با رکنا به تکذیب خبر ممنوع الکاری پرداخت.

در تماس مجدد رکنا نیز، مدیر برنامه محسن یگانه با توجه به واکنش آقای خواننده درخواست حذف خبر را داشت، تا تضمین این موضوع را بدهد که آقای خواننده نیز پست خود را علیه رکنا حذف خواهد کرد! این سایت مدعی شده است که صوت مصاحبه با مدیر برنامه های محسن یگانه موجود است.

yegane1

خبر محرومیت از کار این پنج خواننده در حالی منتشر شده است که پرونده این خواننده‌ها مدت‌ها پیش و پس از برگزاری کنسرت آنها بسته شده بود.

گفته می‌شود که درخواست وزیر ارشاد برای شروع کنسرت‌ها در میانۀ اعتراضات اخیر در کشور، اصلی‌ترین دلیلی بود که باعث شد این خواننده‌ها به‌روی صحنه بیایند، اما به نظر می‌رسد پس از روتین شدن روند برگزاری اجرا‌های زنده و برگزاری بیش از ۴۰۰ سانس کنسرت در ایران، پرونده این خواننده‌ها بار دیگر درگیر بازنگری و ایجاد برخی ممنوعیت‌ها شده است.

رضا صادقی و امیر مقاره در حالی ممنوع‌الکار و ممنوع‌الخروج شده‌اند که از جمله نخستین خوانندگانی بودند که به دعوت وزیر ارشاد اخیراً به روی صحنه آمدند. با این وجود، هنوز خبری دربارۀ علت ممنوع‌الکار شدن این خوانندگان از سوی رسانه‌ها و نهادهای رسمی ایران منتشر نشده است و باید منتظر ماند و دید این ماجرا و تنش‌ها از طرف کدام نهاد رسمی پایان یافته و این خبر تایید و تکذیب خواهد شد.

امتیاز شما
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا