شباهت همسر ابراهیم رئیسی و فرح دیبا در چیست؟

یک رسانه معتقد است جمیله علم‌الهدی از سایه همسرش خارج شده است.

سینما اعتماد ، روزنامه دنیای اقتصاد گزارش روزنامه فایننشال تایمز درباره جمیله علم‌الهدی که از سایه همسرش خارج شده را بازنشر کرده است.

به نقل از دنیای اقتصاد، برای یک سیاستمدار بلندپایه ایرانی خیلی مرسوم و عادی نیست که همسر وی نظرات خود را ترویج کند؛به‌ویژه که اگر این سیاستمدار وابسته به جناح اصولگرا در ایران باشد. اما جمیله سادات علم‌‌‌الهدی، نویسنده و مدرس دانشگاه ۵۸ ساله و همسر ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران، پیش‌تر با اقدامات و اظهارنظرهای خود سنت‌‌‌شکنی کرد و تصویر سنتی همسر یک رئیس‌‌‌جمهور در ایران را تغییر داده است.

این روزنامه در ادامه نوشته است: به گزارش روزنامه فایننشال تایمز البته زنان در طول تاریخ معاصر ایران تا حد زیادی در عرصه سیاست به حاشیه رانده شده‌‌‌اند؛ هرچند علم‌‌‌الهدی اولین همسر یک سیاستمدار ارشد ایرانی نیست که اظهارنظر کرده است. فرح دیبا نیز در دهه‌‌‌های قبل از انقلاب ۱۹۷۹ با جابه‌جایی مرزهای سنتی، چارچوب‌ها را شکست. او و همسرش تجسم نوعی مدرنیته و زرق و برق به سبک غربی بودند که در ایران بی‌سابقه بود. با این حال، سبک زندگی مجلل آنها باعث شد تا مردم معمولی ایران را علیه خود قرار دهند و در نهایت به تبعید رانده شدند.

امتیاز شما
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. چی رو با چی مقایسه میکنی مقایسه فرح پهلوی با جمیله علم الهدی تفاوت بین طلا و مطلا رو مشخص میکنه به تاریخ رجوع کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا