سریال ترش و شیرین رضا عطاران‌| همه چیز درباره این کمدی محبوب + ترانه تیتراژ، عکس و جزئیات

سریال ترش و شیرین به کارگردانی رضا عطاران از امشب ۲۰ خرداد برای چندمین بار از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود.

سینما اعتماد – شکی نیست که سریال ترش و شیرین به کارگردانی رضا عطاران، یکی از محبوب‌ترین و ماندگارترین کمدی‌های تلویزیون است که چندین نسل به تماشای آن نشسته‌اند و هنوز هم طبق آمارها و استقبال مخاطبان، مشتری‌ها و طرفداران پر و پاقرص خود را دارد. از آنجا که یکبار دیگر قرار است سریال ترش و شیرین از تلویزیون پخش شود، به همین بهانه مروری داریم بر این سریال و بازیگران و عوامل و همچنین قصه آن که در هر دوره‌ای با استقبال روبرو شده است.

سریال ترش و شیرین اولین بار چه سالی به تلویزیون آمد؟

نوروز سال ۱۳۸۶ بود که رضا عطاران با سریال طنز ترش و شیرین یکبار دیگر به تلویزیون آمد و پس از همان پخش ابتدایی توانست نظر مخاطبان را جلب کند و به یکی از بهترین‌های نوروز در تلویزیون تبدیل شود.

شهره سلطانی در ترش و شیرین

بازیگران سریال ترش و شیرین

حمید لولایی، رضا عطاران، مریم امیرجلالی، مجید صالحی، رضا شفیعی جم، شهره سلطانی، آناهیتا همتی، خشایار راد، احمد پورمخبر و باقر صحرارودی در سریال «ترش و شیرین» ایفای نقش کرده اند.

مریم امیرجلالی و رضا عطاران در سریال ترش و شیرین

خلاصه داستان سریال ترش و شیرین

سریال ترش و شیرین درباره زندگی نصرت خانم (مریم امیرجلالی) زنی متکی به خود است که پس از مرگ شوهرش کمر همت بسته و فرزندان قد و نیم قدش را به سختی اما آبرومندانه از آب و گل در آورده است. داستان از جایی شروع می‌شود که مهلت خانه اجاره‌ای نصرت خانم به سر آمده و او مجبور است به خانه‌ای دیگر نقل مکان کند اما این جابجایی باعث بروز ماجراهایی می‌شود که مسیر زندگی نصرت خانم و خانواده‌اش را تغییر می‌دهد.

رضا عطاران، آناهیتا همتی و رضا شفیعی‌جم در ترش و شیرین e1717894236864

زمان پخش سریال ترش و شیرین

سریال ترش و شیرین پس از بارها بازپخش در شبکه‌های تلویزیونی این بار به شبکه آی‌فیلم آمده و از امشب ۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ساعت ۲۱ پخش آن آغاز خواهد شد.

سریال ترش و شیرین

تیتراژ سریال ترش و شیرین با صدای محسن نامجو و رضا عطاران

یکی از بخش‌های خاطره‌انگیز سریال ترش و شیرین، ترانه تیتراژ ابتدایی آن با صدای رضا عطاران و محسن نامجو بود که در بین مردم طرفداران زیادی داشت.

بازیگران درگذشته سریال ترش و شیرین

زنده‌یاد احمد پورمخبر همکاری‌های متعددی با رضا عطاران داشت و در فیلم ترش و شیرین هم نقش پدر شخصیت جهان با بازی حمید لولایی را ایفا می‌کرد. او متولد ۱۴ شهریور سال ۱۳۱۹ بود و  ۳۰تیر ۱۳۹۹ به علت سکته مغری درگدشت و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا تهران به خاک سپرده شد.

باقر صحرا رودی e1717894143360

باقر صحرارودی هم دیگر بازیگر سریال ترش و شیرین بود که او هم چشم از جهان فروبسته است. صحرارودی در سریال ترش و شیرین نقش آقای کتابی، صاحبخانه نصرت خانم را ایفا کرده است. این بازیگر قدیمی متولد ۲۶ خرداد ۱۳۲۱ و زاده فسا بود که در ۸ تیر ۱۳۹۳ به دلیل بیماری ریوی چشم از دنیا فرو بست. این هنرمند در رشته ادبیات درس خوانده و از سال ۱۳۳۴ فعالیت هنری خود را آغاز کرده بود.

ویژگی‌های سریال‌های رضا عطاران

رضا عطاران در اکثر سریال هایی که برای تلویزیون ساخت و بازی کرد، یک ویژگی بسیار شاخص داشت و آن هم یک واقع‌گرایی ملموس از طبقه‌ای خاص بود که به نظر می‌رسید اصلی‌ترین دلیل موفقیت آثار او محسوب می‌شود. عطاران طبقه پایین جامعه، دغدغه‌ها، نقاظ ضعف و قوت و در مجموع جنس رفتاری و مرامی آنها را به خوبی می‌شناخت و همین موجب شده بود که در پرداخت به کاراکترها و تزریق یک صمیمت آشنا به بافت قصه که بی‌تردید بخش عمده‌ای از آن هم ناشی از فیلمنامه سروش صحت و محمدرضا آریان بود، موفق عمل کند.

پوستر سریال ترش و شیرین

پوستر سریال ترش و شیرین

عوامل سریال ترش و شیرین

کارگردان: رضا عطاران

تهیه کنندگان و مجری طرح: ایرج محمدی مهران مهام

کارگردان تلویزیونی: محمود رضایی

نویسندگان: سروش صحت و محمدرضا آریان

عکاس: مرتضی پورنجات

تیتراژ: ساسان توکلی فارسانی

منشی صحنه: نغمه نظری و داریوش اسقایی

مدیر تدارکات: شاپور دلدار

مدیر صحنه و دستیار اول کارگردان: امیر سلیمانی

طراح گریم: مهری شیرازی

طراح صحنه و لباس: حسین عالی نژاد

برنامه ریز: فرشاد ارج

مشاور کارگردان: مجید صالحی

مهندسین فنی: بهزاد عطاخانی و حمید حکیم الهی

نورپرداز: حسن زارعی

صدابردار: مرتضی اسلان زاده

تصویربرداران: مرتضی ندرلو و مرتضی نجفی

مدیر تولید: اصلان مرتضایی، حمیدرضا صدری

تدوین: خشایار موحدیان، سودابه سعیدنیا

امتیاز شما
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا