رابطه عجیب «لوبیا پلو» با نامزدهای ریاست جمهوری

اگر لوبيا پلوي کاندیدای مورد نظر را انتخاب نكنيم ديگران اندك لوبيا پلويي را سر سفره ما مي‌گذارند كه خوردنش اجباري است .

به گزارش سینما اعتماد ، حسن لطفی در روزنامه اعتماد نوشت: قسمت اول سریال زخم کاری و قسمت چهارم سریال درانتهای شب را پشت سر هم در جمعه‌ای تماشا می‌کنم که هنوز نشانی از گرم شدن تنور انتخابات نیست (تنور انتخابات ؟!) و به نظر می‌رسد قهر برخی با انتخابات باعث شده تا عده‌ای، به‌جای دیدن جدل کلامی- برآمده از چه بگو و چه نگوی پخش‌کنندگان نشست‌ها – نامزدهای انتخابات و کارشناسان مربوطه، جدال یا کشمکش‌های دراماتیک شخصیت‌های این دو سریال را نگاه کنند .

جالب اینجا است که در هر دو سریال بخشی از زمان به قهر و آشتی شخصیت‌های اصلی با هم اختصاص داده شده است‌(قهر ماهی و بهنام در انتهای شب و سمیرا و مالک در زخم کاری) البته این قهر و آشتی‌ها هیچ ربطی به عالم سیاست ندارد . کاملا فردی است . با تمام اینها درست که دقت می‌کنم برخوردی که سمیرا با مالک کرده بیشتر از تصمیمی که ماهی برای خودش و بهنام گرفت، شبیه رفتاری است که بسیاری از سیاستمدارانی که در قدرت بوده و هستند در طول سال‌های طولانی با مردم کرده‌اند .

مالک درست یا غلط از تمام تصمیماتی که سمیرا گرفت حمایت کردو… بگذریم قرارم با خودم قبل از نوشتن مطلب این نبود که پای شخصیت‌های این دو سریال را به مساله مهم این روزها (انتخابات ریاست جمهوری و حواشیش) بکشم . بعد از دیدن نقش لوبیاپلو در هر دو سریال نکته‌ای به ذهنم زد که بی‌‌ربط با قهر بعضی‌ها با انتخابات نیست . برای آنکه منظورم را واضح‌تر گفته باشم ناگزیرم نقش لوبیا‌پلو را به عنوان یک نشانه در این دو فیلم مقایسه کنم . در زخم کاری مالک، لوبیا‌پلویی که دوست دارد را به این دلیل که می‌فهمد دست‌پخت سمیرا است در سطل زباله می‌ریزد .

لوبیا پلوی سریال در انتهای شب که توسط ثریا (زن جدیدی که وارد زندگی بهنام شده) پخته شده توسط بهنام با رضایت میل می‌شود و رابطه جدیدی شکل می‌گیرد . اینکه سرانجام رابطه این شخصیت‌ها چه می‌شود برایم جذاب هست ولی اهمیتش به اندازه تصمیم مردم برای هشتم تیر‌ماه نیست . تصمیمی که اگر به‌جای لوبیا‌پلو، برنامه کاندیداها را بگذاریم، شاید خیلی‌ها حق داشته باشند بعضی از لوبیاپلو‌های تعارف شده را به سطل زباله بریزند (به خاطر گذشته و عدم وفای به عهد یا دست‌پخت بدی که منجر به سوختن فرصت‌ها و آسیب به زندگی مردم شده !) اما با کمی اغماض می‌شود روی لوبیا‌پلوی یک گرینه کمی درنگ کرد (به خاطر بعضی از موضع‌گیری‌هایی که نشان از همراهی با مردم معترض دارد) اگر لوبیا پلوی او را انتخاب نکنیم دیگران اندک لوبیا پلویی را سر سفره ما می‌گذارند که خوردنش اجباری است .

امتیاز شما
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا