درگیری میان مدیران سینما؟ ماجرای حواشی تغییر مدیرعامل فارابی چیست؟

یک وب سایت سینمایی مدعی شده: شنیده می شود که طیف مجتبی امینی قبل از مستقر شدن مدیرعامل جدید بنیاد فارابی درحال انتقال منویاتشان در خصوص معاونین و مدیران فارابی به وی هستند و احتمالا تغییرات در فارابی محدود به نوک هرم نخواهد بود. فشار برای تغییر معاونین و مدیران زیر مجموعه فارابی مقوله ایست که از آن به عنوان یکی از دلایل اصلی استعفای جوادی یاد می شود.

به گزارش سینما اعتماد ، کافه سینما  دراین باره می نویسد: صبح روز چهارشنبه بود که در خبری غیرمعمول خبرگزاری «ایسنا» مدعی جدایی قریب‌الوقوع سیدمهدی جوادی از مدیرعاملی بنیاد سینمایی فارابی و جایگزینی مجید زین‌العابدین داد و امروز خبرگزاری صبا به نقل از یک منبع آگاه از تائید این تغییرات خبر داد.
نکته‌ای که بیش از همه در این تحولات حائز اهمیت است واکنش محمد خزاعی به رفتن مهمترین مدیر زیرمجموعه سازمان سینمایی است. خزاعی که در روز اعلام خبر نخست توسط ایسنا (چهارشنبه 14 تیر) در سفر استانی به اصفهان بود تاکنون هیچ واکنشی به این تغییرات نشان نداده است و عجیب تر اینکه روابط عمومی سازمان سینمایی نیز همراه با موج رسانه‌های مجازی ترجیحش سکوت در قبال یک تغییر و تحول رسمی بوده است.

در شرایطی که جوادی هفته قبل در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم از برنامه‌ریزی گسترده فارابی برای تولید 18 فیلم که عموما مضامین انقلاب و دفاع مقدس را در برمی‌گیرد خبر داد و همزمان مقدمات برگزاری سی‌وپنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان را در حال برنامه‌ریزی است، مشخص نیست تغییر مهمترین مدیر زیر مجموعه محمد خزاعی با رضایت او صورت گرفته یا خیر. در این صورت دو تحلیل مطرح می‌شود.

اول اینکه خزاعی با آگاهی از اختلاف مجبتی امینی و سید مهدی جوادی علی رغم کارنامه قابل قبول جوادی در پشتیبانی از فجر 41، او را وجه المعامله کرده است و نظاره‌گر خروج بدون تبعات جوادی و از سوی دیگر سایر مدیران سازمان سینمایی از بدنه تیم مدیریتی خودش خواهد ماند.

اما گزاره دوم که کمی به واقعیت نزدیک‌تر است گلایه خزاعی از روند قدرت گرفتن گاندوسازان در بدنه ارشاد و اصطلاحا قهر تلویحی او با وزیر در پی این تغییرات اتوبوسی است که احتمالا به زودی دامن‌گیر خود او نیز خواهد شد.
این در حالی است که زمزمه های تغییر مدیرکل نظارت و ارزشیابی و مدیرعامل سینماشهر نیز آغاز شده است. همچنین شنیده می شود که طیف مجتبی امینی قبل از مستقر شدن مدیرعامل جدید بنیاد فارابی درحال انتقال منویاتشان در خصوص معاونین و مدیران فارابی به وی هستند و احتمالا تغییرات در فارابی محدود به نوک هرم نخواهد بود. فشار برای تغییر معاونین و مدیران زیر مجموعه فارابی مقوله ایست که از آن به عنوان یکی از دلایل اصلی استعفای جوادی یاد می شود.
به هرحال معادله تغییر مدیرعامل فارابی در شرایطی کنونی که به تائید برخی منابع با پذیرش استعفای او همراه شده است آن هم در فاصله کوتاهی تا برگزاری جشنواره سی وپنجم کودک و نوجوان و به سرانجام رسیدن روند تولیدات فارابی برای فجر 42، یک معادله چندمجهولی است که در نهایت مشخص نیست چه کسی از این تغییر سود خواهد بود و تصمیم‌گیرندگان از قبل پازل این چینش و تغییرات دومینو وار سازمان سینمایی را چیده‌اند تا این تغییر صرفا یک تسویه حساب شخصی از سوی برخی مشاوران تازه از راه رسیده وزیر ارشاد با مدیرعامل فارابی است.»

امتیاز شما
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا