درباره حواشی کنسرت گروه « لیان»| شب جنجالی تالار وحدت

هفته‌ای كه گذشت باز هم موسيقی و حاشيه‌هايش خبرساز شدند. يكی از سوژه‌های روزهای اخير حواشی برگزاری كنسرت موسيقی «ليان» بود كه چندبار هدف رسانه‌ها و فضای مجازی شد.

سینما اعتماد – روزنامه اعتماد در صفحه هنر و ادبیات امروز خود نوشت: هفته‌ای که گذشت باز هم موسیقی و حاشیه‌هایش خبرساز شدند. یکی از سوژه‌های روزهای اخیر حواشی برگزاری کنسرت موسیقی لیان بود که چندبار هدف رسانه‌ها و فضای مجازی شد. کنسرت گروه موسیقی بوشهری «لیان» به سرپرستی محسن شریفیان طی چهار شب در تالار وحدت برگزار شد. ایرنا گزارش داده بود که این کنسرت میزبان دو هزار و هشتصد نفر بوده است. در روزهای گذشته ویدیویی از سالن اجرای این گروه منتشر شد که بسیار خبرساز شد و انتشار این ویدیو در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های مختلفی را برانگیخت. محسن شریفیان سرپرست گروه لیان، با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود نسبت به حاشیه‌های این اجرا واکنش نشان داد و در بخشی از متن خود نوشت: «متاسفانه گاهی در کنسرت‌های ما اتفاقاتی می‌افتد که کنترل آن از دست من یا اعضای گروه یا سالن برگزار‌کننده خارج است و در اغلب مواقع به سبب تاریکی سالن و نورپردازی صحنه، بعد از پایان اجرا خبردار می‌شویم. شادی و حال خوب از مهم‌ترین اهداف کنسرت‌های ماست اما عزیزان معمولا سالن‌های کنسرت و تئاتر در همه جای دنیا صرفا برای تماشای اجراها طراحی و ساخته شده است و مردم برای شنیدن و دیدن موسیقی بلیت کنسرت می‌خرند. شما هزینه می‌کنید زمان می‌گذارید حالا تصور کنید چند نفر یا یک و چند ردیف بلند شوند و شروع به رقصیدن کنند! شما از دیدن صحنه محروم می‌شوید، قطعا نارضایتی پیدا می‌کنید و احتمالا اعتراض می‌کنید! با همه این توضیحات وظیفه خود می‌دانم بابت آن دسته از مردم که احساسات‌شان جریحه‌دار شده است، پوزش بطلبم.» اما ماجرای این کنسرت به اینجا ختم نشد و در ادامه در روز آخر اجرا این کنسرت مورد حمله گروهی قرار گرفت که قصد بر هم زدن برنامه را داشتند. ایرنا در گزارشی به این موضوع پرداخته و نوشته «عده‌ای ناشناس در تلاشی ناموفق برای ورود به سالن و برهم زدن نظم عمومی، با واکنش سریع حراست بنیاد رودکی و عوامل انتظامی مستقر در بنیاد روبه‌رو شدند و هر پنج نفر بلافاصله دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند. آشوب و بی‌نظمی به وجود آمده برای برخی حاضران در محل، صحنه‌های دلخراشی را باعث شد و همین حواشی به گوش محسن شریفیان رسید تا او از حاضران در سالن بخواهد هنگام خروج مواظب خود و خانواده خود باشند.» ایرنا حضور حراست و نیروی انتظامی را بجا و مقتدر توصیف و عنوان کرده که باتوجه به این موضوع خیلی زود ماجرای این درگیری‌های عجیب پایان یافته تا شب جنجالی «لیان»، به یکی از عجیب‌ترین شب‌های بنیاد رودکی تبدیل شود.

به ‌طور مشخص چنین حرکاتی اولین‌بار نیست که اتفاق می‌افتد و برای هنرمندان و کنسرت‌های مختلف چنین موضوعاتی ناآشنا نیست چنانکه محسن شریفیان ساعاتی پس از برگزاری این کنسرت نیز در صفحه شخصی خود به این موضوع واکنش نشان داد و نوشت: «همان قدری که به ناعدالتی‌ها همیشه معترض بوده و هستم و بارها دادگاهی شدم اما امشب باز مثل ماجرای کنسرت ۱۳۹۳ بوشهر، به من ثابت شد افرادی هستند که علی‌رغم تمام فشارها، جلوی بی‌قانونی می‌ایستند و دم‌شان گرم. سپاسگزارم از تلاش بی‌منت عوامل انتظامی تالار وحدت و حراست بنیاد که محکم در برابر این بی‌قانونی و حمله ناکام عوامل خودسر و ناشناس ایستادند. برای گروه سی ساله‌ ما زیاد این اتفاق‌ها افتاده… از تهدیدهای بسیار تا حمله و زد و خورد و در بهترین حالت قطع صدا و برق و خدا می‌داند
هر بار با چه حال و اعصابی روی صحنه می‌روم! و با چه اضطرابی کنسرتم را تمام می‌کنم…»
اما آنچه در این گزارش و دیگر گزارش‌های مشابه به‌طور مشترک مورد توجه باید قرار گیرد این است که حواشی برگزاری کنسرت‌ها بیش از خود اجراها مهم می‌شوند؛ پیش از این هم بارها چنین موضوعاتی خبرساز شده و به نظر می‌رسد تماشاچیان و برگزار‌کنندگان کنسرت همیشه باید علاوه بر بیم لغو کنسرت در آستانه اجرا، نگران تحرکات داخلی و بیرونی سالن نیز باشند.
29 خرداد ماه نیز ایسنا به نقل از قوه قضاییه، نوشت: «در پی ایجاد برخی وقایع در تالار وحدت و اقدامات هنجارشکنانه و غیرمتعارف در جریان برگزاری یک کنسرت موسیقی در این مجموعه فرهنگی، بلافاصله پرونده قضایی در دادسرای تهران تشکیل شد. این پرونده هم‌اکنون از سوی دادستانی تهران در حال بررسی است.»

امتیاز شما
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا