دانشمندان یک مار پرویی را هریسون فورد نامیدند + واکنش بازیگر

هریسون فورد» به کشف مار «تاکیمنویدس هریسون‌فوردی» واکنش نشان داد.

به گزارش سینما اعتماد ،دانشمندان ماری که به تازگی در پرو کشف شده را با الهام از «هریسون فورد» نام‌گذاری کردند. فورد در پنج فیلم نقش «ایندیانا جونز» (Indiana Jones) را بازی کرده که مار را جانور خوشایندی نمی‌داند. او در برخورد با مار جمله معروفش را می‌گوید: «مار. چرا باید مار باشد؟»

به نقل از سی نما ، این مار که مه ۲۰۲۲ در کوهستان‌های آند کشف شده و طول آن به ۱۶ اینچ می‌رسد «تاکیمنویدس هریسون‌فوردی» نامیده شده. دانشمندان می‌گویند برای تجلیل از فورد به خاطر فعالیت‌هایش در زمینه محافظت از محیط زیست این نام را به مار داده‌اند.

فورد ۸۱ ساله با انتشار بیانیه طنزآمیزی به این ادای احترام دانشمندان واکنش نشان داده و می‌گوید: «این دانشمندان نام من را روی این جانوران می‌گذرند، اما همیشه جانورانی را انتخاب می‌کنند که بچه‌ها را وحشت‌زده می‌کند. متوجه نمی‌شوم. من اوقات فراغتم را گلدوزی می‌کنم. برای گیاهان ریحان لالایی می‌خوانم تا از تاریکی شب نترسند.»

او اضافه می‌کند: «این کشف جدا از شوخی باعث افتخار است. یادآوری می‌کند که هنوز در حیات وحش چیزهای زیادی برای یاد گرفتن وجود دارد – و اینکه انسان‌ها بخش کوچکی از یک زیست‌کره به‌شدت گسترده‌اند. در ای سیاره، سرنوشت‌ها در هم تنیده شده، و در همین لحظه، یک میلیون گونه جانوری در مرز فراموشی‌اند. ما تعهدی وجودی داریم که رابطه معیوب خود با طبیعت را اصلاح کنیم و از مکان‌هایی که دربرگیرنده زندگی است محافظت کنیم.»

این مار سومین جانوری است که دانشمندان نامش را این بازیگر الهام می‌گیرند. پیش‌تر یک مورچه «فیدوله هریسون‌فوردی» و یک عنکبوت «کالدونیا هریسون‌فوردی» نامیده شده بود.

 

امتیاز شما
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا