قصه فیلم هندی حاضر در جشنواره کن درباره چه بود؟

این فیلم که جزو آخرین فیلم‌های امسال بود که به نمایش در آمد، سادگی و تازگی دارد.

به گزارش سینما اعتماد ، لادن موسوی در روزنامه اعتماد نوشت: یکی از این فیلم‌ها اثری هندی به نام «همه ما به عنوان نور تصور می‌کنیم» است که بر عکس اسمش که خیلی دراز و بی‌خود و بی‌معنی است، فیلمی زیبا، ساده و شاعرانه، اثر کارگردان زن هندی «پایال کاپادیا» است.

داستان این فیلم در بمبئی می‌گذرد. دو پرستار زن با هم هم‌خانه هستند. یکی از آنها «پرابا» است که در حرفه خود مهارت دارد. روتین زندگی روزمره «پرابا» وقتی کادویی غیر منتظره از شوهرش که برای کار به خارج از کشور رفته دریافت می‌کند، به‌هم می‌ریزد. در همین حین، هم‌خانه‌ای «پرابا» «انو» هم به دنبال عشق و عاشقی با پسری مسلمان است که دینش با او فرق دارد.

پرستار سومی هم وجود دارد که به تازگی به بمبئی آمده است. سفری به یک روستای کوچک به این سه زن امکان این را می دهد تا به علایق‌شان مجال بروز دهند. این فیلم که جزو آخرین فیلم‌های امسال بود که به نمایش در آمد، سادگی و تازگی دارد. انسانیت و ملایمتی در «همه ما…» وجود دارد که در این دنیای شلوغ و پر از همهمه به ما آرامش می‌دهد. «پایال کاپادیا» در فیلمش همزیستی با یکدیگر، قبول عقاید و مذاهب دیگر و انسانیت را تبلیغ می‌کند. فضای رمانتیک ناامنی در فیلم وجود دارد که ناشی از مشکلات احساسی این زنان در شهری شلوغ و پر سر و صدا مثل بمبئی است. سه زنی که هر کدام از شهر و روستایی کوچک به دنبال زندگی بهتر به این کلان‌شهر آمده‌اند ولی حالا غرق در ازدحام این شهر شلوغ و کثیف شده‌اند… «همه ما…» به سادگی فیلمبرداری و کارگردانی شده که کاملا هم به‌جاست و با تم فیلم جور در می‌آید. در جشنواره‌ای که همه فیلم‌ها تقریبا به دنبال زرق و برقند، وقتی که همه با داستان ها و کارگردانی پیچیده به دنبال ارائه و اثبات خود به عنوان بهترینند، «همه ما…» با سادگی و بی‌شیله و پیله بودنش، حال‌مان را خوب می‌کند، هر چند که داستان گاه زیادی آرام می گذرد و پلان‌ها کش می‌آیند…

امتیاز شما
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا