خمیده و طاس شدم | ابراز ناراحتی بازیگر خوش‌چهره از وضعیت جسمانی

لا می‌گوید حالا بازیگری «خمیده و طاس» شده است.

سینما اعتماد ، «جود لا» می‌گوید در ۵۱ سالگی «خمیده و طاس» شده و آرزو می‌کند که در جوانی نقش شخصیت‌های خوش‌قیافه بیشتری را می‌پذیرفته است. او در «آقای ریپلی بااستعداد»  نقش یک عیاش و در «تعطیلات» (The Holiday) نقش یک پدر جذاب را بازی کرده در طول دوران بازیگری خود بیشتر به نقش‌های غیرمرسوم تمایل نشان داده.

به نقل از سی نما در فیلم علمی-تخیلی «گاتاکا»  در سال ۱۹۹۷ نقش یک شناگر معلول را بازی کرده و در «نیمه‌شب در باغ خیر و شر»  در نقش یک کارگر جنسی که به قتل می‌رسد ظاهر شده. او برای نقش «هنری هشتم» در آخرین فیلمش «فتنه‌انگیز»  گریم سنگینی را متحمل شده و چهره‌اش چین و چروک‌های زیادی دارد.

لا به مجله «دوژور» می‌گوید بازی در نقش شخصیت‌های غیرجذاب را «رضایت‌بخش» می‌بیند: «[در جوانی] احساس می‌کردم که هرگز به بازی در نقش شخصیت‌های خوش‌قیافه گرایش ندارم، اما نقش‌هایی بود که انرژی جذابی لازم داشت. در بیست و چند سالگی سعی می‌کردم برخلاف ظاهرم قمار کنم، و حالا که خمیده و طاس می‌شوم، آرزو می‌کنم که این کار را نکرده بودم.»

او درباره فیلم «فتنه‌انگیز» اضافه می‌کند: «هر روز صبح وقت زیادی می‌گرفت تا آن لباس‌های بزرگ و سنگین را بپوشم و تا پایان روز آن‌ها را به تن داشته باشم. می‌شد با شلوار جین و تی‌-شرت تمرین کرد، اما بعد با این لباس‌های عظیم ظاهر می‌شدی و می‌دیدی همه مبهوت می‌شوند. بنابراین بهتر بود که شکل و اندازه هنری هشتم حفظ شود.»

لا در جشنواره کن گفته بود عطرهایی برای این نقش به خود زده تا بوی «خون، مدفوع و عرق» بگیرد: «ماجراهایی شنیده‌ام که بوی هنری هشتم را از چند اتاق آن‌طرف‌تر می‌شد حس کرد چون پای او عفونت کرده بود. از روغن گل سرخ برای از بین بردن بو استفاده می‌کرده‌اند. فکر کردم اگر بوی بدی داشته باشم تأثیر زیادی می‌گذارد.»

«فتنه‌انگیز» به کارگردانی «کریم عینوز» ۱۴ ژوئن در بریتانیا اکران خواهد شد.

امتیاز شما
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا