حاشیه‌نگاری| از تاخیر‌های طولانی تا غرفه‌های خالی و روز کم‌ستاره جشنواره فجر

روز ابتدایی چهل و دومین جشنواره فیلم فجر در مرکز همایش‌های برج میلاد از جهات مختلفی کم‌فروغ بود و کاستی‌ها صدای برخی از اهالی رسانه‌ها را درآورد.

به گزارش سینما اعتماد، چهل و دومین جشنواره فیلم فجر روز گذشته کار خود را آغاز کرد و با نمایش چهار فیلم در برج میلاد و برگزاری نشست‌های خبری و چند حاشیه و اتفاق، روز ابتدایی را سپری کرد. در اینجا به چند نمونه از آنها اشاره خواهیم کرد. 

*جشنواره در روز ابتدایی کم‌ستاره بود و چهره‌های سینمایی مشهوری که بتوانند‌ عکاسان و خبرنگاران را بیش از پیش مشغول و درگیر کنند، حضور نداشتند که یکی از دلایل آن آثاری بود که به اکران درآمده بود و بیشتر بازیگران جوان در آنها حضور داشتند‌ و دیگر اینکه معدود بازیگران شناخته شده هم در برج میلاد حضور نداشتند 

*اینکه در نمایش فیلم‌های جشنواره فجر و در ادوار مختلف تاخیر در شروع سانس‌ها اتفاق بیفتد، معمولا جریان تازه‌ای نیست، اما در روز ابتدایی تاخیر‌ها به حدود یک ساعت هم رسید و به نوعی در برنامه نمایش اختلال ایجاد کرد که یکی از دلایل آن عدم مدیریت نشست‌های خبری بعد از نمایش فیلم‌ها بود که در سالن اصلی برگزار می‌شود و این هم جای سوال دارد که چرا چنین تصمیمی گرفته شده است.

*برخی عکاسان هم به محدودیت صدور مجوز عکاسی و تعداد مشخصی از عکاسان رسانه‌ها در مراسم فوتوکال معترض بودند و خواستار پاسخگویی مسئولان به این اتفاق شدند.

*هر ساله رسانه‌های نوشتاری و دیداری-شنیداری بسیاری با حضور در جایگاه‌ها و غرفه‌های تعبیه شده در مرکز همایش‌های برج میلاد به تولید محتوای رسانه‌ای از محل نمایش فیلم‌ها برای اهالی رسانه می‌پردازند و این ماجرا از روز ابتدایی نمود خوبی داشت. اما در دوره چهل و دوم هنوز بسیاری از غرفه‌ها خالی بود که گفته می‌شد یکی از دلایل آن هم اختلاف میان برگزارکنندگان جشنواره با مسئولان شهرداری بوده که هنوز تا ساعات پایانی به توافق نرسیده بودند که سالن برج میلاد میزبان رسانه‌ها باشد و به همین دلیل برگزارکنندگان و برنامه‌های مختلف زمان کافی برای آماده‌سازی نداشتند.

امتیاز شما
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا