تمجید نویسنده «گاو خشمگین» و «راننده تاکسی» از فیلم نولان: بهترین و مهم‌ترین فیلم قرن

اگر امسال یک فیلم را در سینماها می‌بینید بهتر از آن فیلم «اوپنهایمر» باشد. من از هوادار نولان نیستم اما این یکی در را از پاشنه در می‌آورد

سینما اعتماد – «پل شریدر» نویسنده «راننده تاکسی» (Taxi Driver) و کارگردان «اولین اصلاح‌شده» (First Reformed) «اوپنهایمر» (Oppenheimer) «کریستفر نولان» را «بهترین و مهم‌ترین فیلم قرن» نامیده است. این فیلمساز فیلم تاریخی نولان را در افتتاحیه نیویورک آن دیده است.

شریدر مانند همیشه در فیسبوک می‌نویسد: «اگر امسال یک فیلم را در سینماها می‌بینید بهتر از آن فیلم «اوپنهایمر» باشد. من از هوادار نولان نیستم اما این یکی در را از پاشنه در می‌آورد [و موفق‌تر است].»

به گزارش ۳۰نما، «اوپنهایمر» بر اساس کتابی به نام «پرومتئوس آمریکایی» (American Prometheus) نوشته «کای برد» و «مارتین جی. شروین» ساخته شده و خلق اولین بمب اتم تاریخ توسط «جی. رابرت اوپنهایمر» با بازی «کیلین مورفی» و دیگر دانشمندان «پروژه منهتن» در لس‌آلاموس را روایت می‌کند. «مت دیمون»، «رابرت داونی جونیور»، «فلورنس پیو»، «امیلی بلانت» و «بنی سفدی» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

برد ماه گذشته از فیلم نولان ستایش کرده و نوشته بود: «در این لحظه، مبهوتم و احساساتم در حال بهبودی از دیدن فیلم. فکر می‌کنم دستاورد هنری خیره‌کننده‌ای خواهد بود و امیدوارم که بحثی ملی، و حتی جهانی به راه بیندازد درباره مشکلاتی که اوپنهایمر سعی داشت از آن‌ها بگوید – درباره اینکه چگونه باید در عصر اتمی زیست، چگونه باید با این بمب زیست و درباره مک‌کارتیسم – معنای میهن‌پرستی چیست و نقش یک دانشمند در جامعه‌ای غرق در تکنولوژی و علم چیست، تا از مشکلات اجتماعی بگوید.»

«اوپنهایمر» ۲۱ ژوئیه اکران خواهد شد و به دنبال افتتاحیه ۴۹ میلیون دلاری در بازارهای داخلی است.

امتیاز شما
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا