تاثیر انتخابات و مناظر‌ه‌ها بر گیشه سینماها

سینماها در مقایسه با هفته گذشته که ۷۵۰ هزار قطعه بلیت فروخته شده بود، کاهش ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد.

سینما اعتماد ، سعید رجبی فروتن مدیر سابق نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی یادداشتی با عنوان

«کاهش  تماشاگران سینما، چرا؟ بازی جام ملت‌ها، انتخابات و یا ؟ »در کانال شخصی خود نوشت:.

در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم مجموعا ۵۷۵ هزار نفر فیلم‌های روی پرده را دیدند.

این رقم در مقایسه با هفته گذشته که ۷۵۰ هزار قطعه بلیت فروخته شده بود، کاهش ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد.

در بررسی دلایل این کاهش می‌توان به پخش مستقیم مسابقات جذاب فوتبال جام ملتهای اروپا در تلویزیون و سکوهای نمایشی اشاره کرد که میلیونها هموطن علاقه‌مند را از ساعات اولیه شب تا واپسین ساعت بامداد به خود جذب می‌کنند.

همچنین در هفته‌ای که گذشت مناظره‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و فعالیت‌ هزاران ستاد تبلیغاتی نامزدها در سراسر کشور، باعث شد تا هوش و حواس جمعیت قابل توجهی از مردم معطوف این امر ملی شود.

از سوی دیگر نگاهی به میزان فروش روزانه فیلم‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر به جز دو فیلم تگزاس ۳ و خجالت نکش۲ سایر فیلم‌ها در اکران ضعیف ظاهر شده‌اند و نتوانسته‌اند، مورد استقبال تماشاگران قرار گیرند.

در شرایطی که انتخابات به دور دوم کشیده شود، ادامه مسابقات جام ملت‌های اروپا در مرحله حذفی، هیجان و حساسیت بازی‌ها را دوچندان خواهد کرد و نزول تماشاگران در هفته پیش‌رو نیز ادامه خواهد یافت. 

پیش‌بینی می‌شود با فرارسیدن ماه محرم و صفر، فیلم‌های در نوبت نمایش نیز نتوانند به اندازه گرمای تابستان امسال، به سالن‌های سینما شور و حرارت ببخشند.

سینماها در یکصد روز گذشته ۱۰ میلیون بیننده را به خود دیدند که به نوبه خود رضایت‌بخش است. اوج‌گیری دوباره سالن‌های سینما بعد از ماه صفر و با اکران کمدی‌های تازه دور از انتظار نیست.

2/5 - (1 امتیاز)
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا