ببینید| عصبانیت داریوش ارجمند از وضعیت اسف‌بار تئاتر| بیضایی و ساعدی کجا هستند؟

داریوش ارجمند: اکنون تئاتر وضعیت نابسامانی دارد چون هر کسی یک اتاق تودرتو به اسم بلک باکس داشته است و رنگ مشکی زده و چهار تا تخته آنجا گذاشته و مردم را می‌کشاند آنجا.

سینما اعتماد – ایرنا: داریوش ارجمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون: ولی نعمت هنرمند، مردم است. تئاتر شهر امکانی است که دولت می‌توانست فراهم کند که کرده، حالا بحثم این است که تئاترها به دنبال اجرای نمایشنامه‌های ایرانی باشند.

وی با تاکید بر اینکه ما نیاز داریم نمایش های ایرانی بنویسیم و اجرا کنیم، اضافه کرد: مرحوم ساعدی کجاست؟ بهرام بیضایی کجاست؟ اینها نمایشنامه درست می‌نوشتند. خیلی‌ها بودند که نمایش ایرانی می‌نوشتند اکنون هم برخی‌ها هستند اما حرف من این است که از نمایشنانه‌های ایرانی باید حمایت شود.

تئاتر به هنرمندان تئاتر بستگی دارد و برای آنهاست نه وزیر فرهنگ و رئیس جمهوری. مدیران فرهنگی کارشان همین سخت افزار ها است مثل مجموعه تئاتر شهر. این سالن تئاتر شهر امکانی است که دولت می توانست فراهم کند.

تئاتر مال این مردم است؛ همین مردمی که در اینجا دستفروشی و لباس‌فروشی کردند. تئاتر می‌تواند یک مرکز مردمی باشد. و اینکه چقدر مردم را توانستیم به سالن تئاتر بیاوریم؟ این مهم است.

اکنون تئاتر وضعیت نابسامانی دارد چون هر کسی یک اتاق تودرتو به اسم بلک باکس داشته است و رنگ مشکی زده و چهار تا تخته آنجا گذاشته و از مردم ۱۰ هزار و ۲۰ هزار تومان می‌گیرند و معلوم نیست چه چیزی نشان می‌دهند.

امتیاز شما
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا