ببینید | این خانواده در شرایط ملتهب اقتصادی ، بیشترین بچه را در ایران دارند

ویدئوی از خانواده ای را می بینید که در حال حاضر رکوردار فرزند در ایران هستند .

سینما اعتماد ،در روزهایی که داشتن حتی یک فرزند برای بسیاری از زوج‌های جوان دغدغه بزرگی است، خانم صادقی مادر  ۱۰ فرزند است.

صحبت های این خانواده را ببینید.

 

 

در این خانه قانون چیست؟ 

وجود قانون در هر اجتماعی لازم است. هم برای حفظ نظم و هم برای حفظ حقوق افراد. این‌جا هم قوانین خودش را دارد. چون با وضع قانون هم تکلیف من در خانه مشخص است و هم تکلیف فرزندم.

-اگر سفره پهن باشد، تمام افراد خانه باید دور سفره جمع شوند. حتی اگر گرسنه نباشند و یا غذا خورده باشند.

– استفاده از گوشی برای هر فرد تنها دو ساعت مجاز است.

-تمام افراد هر جایی که رفته باشند تا قبل از غروب آفتاب باید خودشان را به منزل برسانند.

-برای ساعت خواب هم قانون داشتیم که در دوران کرونا این موضوع به شدت نقض شد و احترام به قانون کم‌رنگ شد.

راستی! اینجا خانه‌ای بدون تلویزیون است. بله درست خواندید. در این خانه تلویزیونی وجود ندارد.

از ابتدای ازدواج ما تلویزیون تهیه نکردیم، چون من و همسرم (دکتر داوود) خیلی اهل دیدن تلویزیون نبودیم. تا چند سال بعد از ازدواج و زمانی که اولین فرزندمان را داشتیم. یکی از اقوام به عنوان سوغات از یک سفر به ما یک تلویزیون هدیه داد. چند سالی هم در خانه مان بود اما چون اهل استفاده از تلویزیون نبودیم اغلب کنجی از خانه خاموش مانده بود. چون بعد از فرزند سومم دیگر برای ما جایی نداشت، به کسی هدیه‌اش دادیم که از آن استفاده می‌کرد.

سرگرمی در این خانه فقط با بازی بین خواهرها و برادرهاست. حتی استفاده از گوشی و بازی‌های دیجیتال هم خیلی مرسوم نیست.

تفریح‌های ویژه

مسافرت مهم‌ترین تفریح خانواده ماست. این‌که اغلب به خاطر شغل همسرم به شهرهای مختلف دعوت می‌شویم باعث شده مسافرت‌های ویژه‌ای را تجربه کنیم. آخرین مسافرت ما بندرعباس بود که دو روز آنجا و دو روز قشم و… همین طور می‌گردیم در شهرها. این مدل سفر باعث شده با شرایط زندگی و رسم ورسوم و عادات درست و غلط شهرهای مختلف خیلی خوب آشنا شویم و سفر ما تنها به بازدید از مراکز تفریحی و زیارتی و سیاحتی نمی‌شود.

برکت را در همین‌ها هم می‌شود دید. برکت فقط مشاهده کردن پول و مسکن و ماشین و… نیست. ما انسان‌ها عادت کردیم، اغلب فقط برکت مادی را می‌بینیم. من در زندگی خودم برکات معنوی و برکات نوع دیگر زیادی را دیدم که همین نوع سفر و ارتباط با آدم‌ها هم دسته‌ای از آن‌هاست. باید برکات را در زندگی پیدا کرد! و از دیدن آن‌ها حال خوب یافت. رمز خوش گذشتن در این سفرها هم این است که من اهل سخت گرفتن مسائل نیستم. همیشه کارها را ساده و راحت می‌گیرم. البته کلاً در زندگی این منش را دارم.

امتیاز شما
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا