بازتاب| معرفی سریال «حیثیت گمشده» و نظرات مخاطبان در شبکه‌های مجازی + عکس

«حیثیت گمشده» دومین سریال به کارگردانی سجاد پهلوان‌زاده و با بازی بهاره افشاری و مهدی حسینی‌نیا در نقش‌های اصلی از 25 تیرماه 1402 هر جمعه از پلتفرم فیلیمو پخش خود را آغاز کرده و تاکنون 6قسمت از این مجموعه عرضه شده است.

سینما اعتماد – تاکنون ۶قسمت از سریال «حیثیت گمشده» به کارگردانی سجاد پهلوان‌زاده عرضه شده و توانسته مخاطبان خود را هم داشته باشد و بسیاری از بینندگان این سریال هم نظرات منفی و نقدهای جدی به این اثر پهلوان‌زاده دارند که تقریبا در مجموعه اول خود با نام «سقوط» هم در چنین موقعیتی قرار داشت. اما تغییر فضای داستانی کارگردان نسبت به اثر پیشین که یکی از اهرم‌های آن در جذب مخاطب، محوریت «داعش» و جنایت‌های آن بود، نگاه به عملکرد او را تغییر می‌دهد.

خلاصه داستان سریال «حیثیت گمشده»

سریال «حیثیت گمشده» درباره یک زوج به نام‌های هاجر (با بازی بهاره افشاری) و امیر (با بازی مهدی حسینی‌نیا) از طبقه پایین جامعه است که بعد از ۲ سال زندگی مشترک و به واسطه بچه‌دار نشدن رابطه‌شان رفته رفته با هم سرد می‌شود. امیر یک کارگر ساده است که در کارخانه‌ای مسئولیت بتن‌ریزی را برعهده دارد و هاجر در یک خیاط‌خانه کار می‌کند (که با پیشرفت داستان معلوم می‌شود مدتی است بدون اطلاع امیر دیگر در خیاطی کار نمی‌کند). همه چیز در زندگی تکراری و روزمره این زوج به ظاهر عادی است تا اینکه تصادف هاجر و مرگ یک کودک در این بین همه چیز را به هم می‌ریزد. حالا امیر به دنبال سوال‌های حیثیتی است که یکی پس از دیگری سر راهش قرار می‌گیرد. او که خود شخصیتی بدبین دارد، حالا به همه چیز و مخصوصا هاجر شک کرده است.

07

بازیگران «حیثیت گمشده»

مهدی حسینی‌نیا در نقش «امیر آقابیگی»، بهاره افشاری در نقش «هاجر فلاح‌زاده»، مهدی زمین‌پرداز در نقش «رسول»، الناز حبیبی در نقش «تهمینه آقابیگی»، امیر نوروزی در نقش «فرشاد»، ستاره پسیانی در نقش «سهیلا زارعی»، نادر فلاح در نقش «هاشم آقابیگی»، بهزاد خلج در نقش «اسماعیل» بازیگران این سریال هستند.

06

شروع «حیثیت گمشده» چطور بود؟

داستان «حیثیت گمشده» همانطور که از نامش پیداست پیرامون موضوعی ملتهب میان یک زوج شکل می‌گیرد و در همان ابتدای کار از این قلاب ملتهب و حساسیت‌برانگیز استفاده کرده و مخاطب را با خود همراه می‌کند. حادثه و ابهام و در ادامه شکاکیت مرد به همسرش، در عین اینکه در فیلم‌های بسیاری تکرار شده، اما کماکان کنجکاوی مخاطب را برمی‌انگیزد و برای او کشش ایجاد می‌کند که این مجموعه در گام اول موفق عمل کرده است.

05

03
نقطه ضعف سریال «حیثیت گمشده»

با وجود اینکه طرح مساله داستان، به شدت پتانسیل ورود به لایه‌های روانکاوانه را دارد، اما این اتفاق رخ نمی‌دهد و شخصیت امیر که پیش‌برنده داستان است، نمی‌تواند عمق پیدا کند و صرفا تبدیل می‌شود به یک کاراکتر سطحی با کنش و واکنش‌های برخواسته از فیلمنامه‌ای که برای عمیق‌تر کردن موضوع کلی و کاراکتر آن زمان زیادی نگذاشته است.

01

04
نقطه قوت «حیثیت گمشده» چیست؟

اما در فیلمنامه «حیثیت گمشده»  یک موضوع وجود دارد که شاید نقطه قوتی باشد که توانسته مخاطب را با خود همراه کند. فیلمنامه سوالات و گره‌های کوچک بسیاری دارد که در هر قسمت مطرح می‌شوند و تعلیق را در یک سطح قابل قبولی حفظ می‌کنند. فارغ از اینکه چقدر این گره‌ها و گره‌افکنی‌ها منطقی و به موقع ایجاد و رفع می‌شوند، اما در کل برای مخاطب کشش ایجاد می‌کند تا قسمت بعدی را نیز تماشا کند. ترکیب متفاوت بازیگران این سریال که مهدی حسینی‌نیا در راس آن است، یکی دیگر از نکات مثبت این مجموعه محسوب می‌شود.

مخاطبان فضای مجازی درباره «حیثیت گمشده» چه نظری دارند؟

منفی – واقعا سریال داره افت می‌کنه و تبدیل شده به فیلم ترکی. شخصیت امیر اصلا تکلیفش با خودش مشخص نیست.

مثبت – برعکس سریال‌های دیگه ریتم تندی داره و حوصله سر بر نیست.

منفی – این سریال می‌خواد ادای «پوست شیر» رو در بیاره.

مثبت – تا اینجا به خاطر بازی خوب سارا رسول‌زاده نگاه کردم و کنجکاوم ببینم چطور پیش میره و حس می‌کنم داره جذاب میشه.

منفی – مزخرف بود. حیف اشتراکی که چند وقت پیش برای دیدن این خریدم.

مثبت – واقعا نقش مهدی حسینی‌نیا و کلا داستان سریال صد برابر از سریال‌های آب‌دوغ خیاری «یاغی» و «زخم‌کاری» بهتره. بی‌صبرانه منتظر قسمت ۷ هستم.

منفی – فیلمه چرا روی دور تنده؟ آخه یهو آدما صمیمی می‌شن، یهو رفیق می‌شن!

مثبت – بعد از «پوست شیر» و «رهایم کن» بهترین و جذاب‌ترین سریال این روزاست.

منفی – امیر داره از سهیلا خوشش میاد. خواهش می‌کنم الکی قیمه‌ها رو نریزین تو ماستا!

مثبت – بازیگر نقش فرشاد خیلی خوب نقش رو درآورده. یه بدمن درجه یک از توش در میاد.

منفی – ۴قسمت دیدم هنوز چیزی نشده! فقط همش امیر روی موتوره. الکی گنده‌اش نکنید. تا اینجا فقط «شهرزاد»، «زخم‌کاری» و «پوست شیر».

02

امتیاز شما
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا