ایزابل هوپر جایزه معتبر لومیر را دریافت می‌کند

«ایزابل هوپر» ـ هنرپیشه فرانسوی ـ در جشنواره لومیر در لیون امسال با دریافت جایزه معتبر لومیر به خاطر نقش چشمگیر در سینما تجلیل خواهد شد.

سینما اعتماد – به گزارش ایسنا، ایزابل هوپر نماد بازیگری سینمای فرانسه این جایزه را در شانزدهمین جشنواره لومیر دریافت می‌کند که ویژه سینمای کلاسیک در ماه اکتبر در شهر لیون برگزار می‌شود.

انستیتو لومیر که بر جشنواره نظارت دارد، درباره ستاره فیلم‌های سینمایی چون «او»،  «۸ زن» و «پیانو» کفت: «کارنامه او بخش عظیمی از تاریخ سینمای معاصر را دربرمی‌گیرد.»

این موسسه تنها نمونه‌ای از بیش از ۱۵۵ عنوان بازیگری هوپر را ارائه کرد که شامل همکاری با اسطوره‌های کارگردانی فرانسوی مانند کلود شابرول، کلر دنیس، فرانسوا اوزون و برتراند تاورنیه و همچنین فیلمسازان بین‌المللی از جمله میشائل هانکه، پل ورهوفن و هونگ سانگ می‌شود.

به گزارش هالیوود ریپورتر، از جمله فیلم‌های او در ایالات متحده می‌توان به «دروازه بهشت ساخته «​​مایکل چیمنو» (۱۹۸۰)،  «قلب من هاکبی» اثر دیوید او راسل (۲۰۰۴) و  «فرانکی» (۲۰۱۹) ساخته ایرا ساکس اشاره کرد.

«هوپر» که در هشت فیلم با «کلود شابرول» همکاری کرده، پیوند نزدیکی با جشنواره فیلم کن نیز دارد، جایی که او در سال ۱۹۷۸ تندیس بهترین بازیگر زن را برای فیلم «ویولت» ساخته «کلود شابرول» دریافت کرد و در سال ۲۰۰۱ دومین جایزه بهترین بازیگر زن خود را در جشنواره کن برای بازی در نقش یک استاد موسیقی سادو-مازوخیستی در فیلم «پیانو» اثر «میشائیل هانکه» دریافت کرد.

این بازیگر در سال ۲۰۰۵ جایزه شیر طلایی ویژه ونیز را به خاطر نقش اصلی‌اش در فیلم «گابریل» دریافت کرد.

«هوپر» در سال ۲۰۱۷ اولین نامزدی اسکار خود را برای بازی در نقش قربانی تجاوز جنسی در فیلم «Elle» (او) ساخته «پل ورهوون» دریافت کرد؛ نقشی که جایزه گلدن گلوب و جایزه اسپریت را برای او به ارمغان آورد. در سال ۲۰۲۲، جشنواره فیلم برلین نیز از این بازیگر ۷۱ ساله با اعطای خرس طلایی افتخاری تجلیل کرد.

امتیاز شما
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا