انیمیشن درون و بیرون ۲ – Inside Out 2 و درخشش در افتتاحیه جهانی

انیمیشن درون و بیرون ۲ - Inside Out 2 با فروش جهانی ۲۹۵ میلیون دلار (۲۳۲.۶ میلیون پوند) در آخر هفته گذشته، رکورد افتتاحیه جهانی را برای یک انیمیشن شکست.

 به گزارش سینما اعتماد، شرکت دیزنی، کمپانی مادر پیکسار، اعلام کرد انیمیشن بهترین انیمیشن درون و بیرون ۲ – Inside Out 2  آمار فروش افتتاحیه جهانی برای یک انیمیشن در تمام دوران را به دست آورده است.

فروش بلیت در آمریکای شمالی به حدود ۱۵۵ میلیون دلار رسید و «تلماسه: بخش ۲» را که تاکنون پرفروش‌ترین آخر هفته افتتاحیه امسال را داشت، کنار زد.

این موفقیت بزرگی برای سینماها محسوب می‌شود که امسال شاهد فروش ضعیف برخی فیلم‌های جدید بوده‌اند.

فروش اولین آخر هفته انیمیشن درون و بیرون ۲ – Inside Out 2 بسیار قوی‌تر از فیلم اول بود که در آخر هفته افتتاحیه خود ۹۰ میلیون دلار فروش داشت و در نهایت به فروش جهانی ۸۵۸ میلیون دلار رسید.

این انیمیشن دومین افتتاحیه برتر کمپانی پیکسار در بازار آمریکای شمالی، درست بعد از «Incredibles ۲» محصول سال ۲۰۱۸ است.

موفقیت باورنکردنی آخر هفته افتتاحیه، پس از عملکرد ضعیف برخی از اکران‌های اخیر پیکسار، برای این استودیو تقویت‌کننده‌ای به حساب می‌آید.

انیمیشن درون و بیرون ۲ – Inside Out 2 اولین دنباله برای انیمیشن موفق برنده جایزه اسکار در سال ۲۰۱۵ است که بر روی احساسات دختری به نام رایلی تمرکز داشت.

در حالی که در انیمیشن اول روی احساساتی مانند شادی، ترس و عصبانیت تمرکز شده بود، قسمت جدید به مسائلی مانند حسادت و اضطراب می‌پردازد.

موفقیت افتتاحیه انیمیشن درون و بیرون ۲ – Inside Out 2 نقطه مثبتی در شروع نه چندان قدرتمند تابستان برای کمپانی‌های فیلمسازی است.

بخش بزرگی از فروش سالانه بلیت سینما معمولاً از اولین آخر هفته ماه مه تا ابتدای سپتامبر اتفاق می‌افتد.

با این حال، اعتصاب‌های بازیگران و فیلمنامه‌نویسان در سال گذشته باعث شد فیلم‌های کمتری برای اکران در سال جاری آماده شوند.

این صنعت همچنین مجبور به رقابت با سرویس‌های استریم برای محتوا و جذب مخاطب بوده است.

طبق گفته‌ی شرکت تحقیقات بازار رسانه‌ای کام اسکور، تعداد بلیت‌های فروخته‌شده سینما در آمریکای شمالی تاکنون در سال جاری، تقریباً نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳، یک چهارم کاهش داشته است.

امتیاز شما
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا