اعتراضات در فرانسه گریبان سینما را گرفت

سالن‌های سینما در برخی از نقاط فرانسه از ساعت ۱۷ به بعد پذیرای مخاطبان نیستند.

به گزارش سینما اعتماد،  پس از کشته شدن یک مرد هفده ساله توسط پلیس فرانسه به دلیل سرپیچی از فرمان پلیس، اغتشاشات و خشونت فرانسه را چند روزی است که دربر گرفته است. این فرد در حین رانندگی به ایست بازرسی می رسد و با فرار از ایست پلیس، توسط افسر حاضر در صحنه کشته می‌شود.

به نقل از سوره سینما ،این اتفاق شبیه به داستان فیلم «آتنا» Athena که درباره درگیری احتمالی پلیس در کشته شدن یک پسر است؛ در آن فیلم نیز نشان داده می‌شود که این اتفاق منجر به آشوب در کل کشور شد.

هفته گذشته سالن سینمای سینه سایت در اطراف پاریس به آتش کشیده شد. کمپانی یو‌جی‌سی مالک این سالن در توییتر نوشت: «ما از این حادثه بسیار متنفر هستیم… این سالن یک میراث فرهنگی و تاریخی است و محلی برای گردهمایی مردم بوده است. با تشکر از آتش‌نشانی و مابقی کارکنان؛ ما دوباره این سالن را باز می‌کنیم.»

البته فردای این روز، سینما در وبسایت خود اعلام کرد که از ساعت ۱۸ به بعد تعطیل است.

برخی از سینما‌های شهر لیون از ساعت ۱۷ به بعد تعطیل شده‌اند و برخی دیگر در یک بیانیه گفتند که با توجه به شرایط موجود کشور، برنامه‌های اکران منظم نبوده و همیشه پیش از رجوع چک کنند.

اگرچه وزیر داخلی فرانسه گفت که از شدت خشونت‌ها کاسته شده است، اما در حدود ۱۳۰۰ نفر از اغتشاش گران دستگیر شده‌اند. در شهرهای مارسی و لیون کار به سرقت از مغازه‌ها، آتش زدن خودروها و اموال عمومی و تخریب اماکن کشیده شده است.

برنامه وسایل نقلیه عمومی نیز در بوردو، پاریس، مارسی و گرنوبول نیز مختل شده و کنسرت مایلن نیز در سالن استاده‌دفرنس لغو شد. در بسیاری از شهرها، ممنوعیت ساعت تردد برای افراد زیر هجده سال بدون بزرگتر، اجرا شده است.

امتیاز شما
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا