استیون سودربرگ : صحنه های جنسی در فیلم‌ها دیگر تاثیرگذار نیست

این کارگردان شناخته شده می گوید: فیلمبرداری صحنه‌های جنسی به اندازه صحنه‌های زیر آب «مسخره» و «ناممکن» است

سینما اعتماد ، «استیون سودربرگ» در میزگردی در جشنواره فیلم کارلووی واری فیلمبرداری صحنه‌های جنسی را با صحنه‌های زیر آب مقایسه کرده و می‌گوید در هر دو مورد «هیچ‌کس خوب به نظر نمی‌رسد.»

به نقل از سی نما ‌«هالیوود ریپورتر» گزارش داده است که کارگردان «یازده یار اوشن»در این جلسه به این پرسش پاسخ داده است که چرا فیلم جاسوسی جدید او با عنوان «کیف سیاه» (Black Bag) یک داستان عاشقانه نامیده می‌شود و چگونه ترکیب «جنیفرلوپز» و «جرج کلونی» در «خارج از دید»  درست از آب درآمد.

سودربرگ می‌گوید: «به نظر من تمایل جنسی جسمانی را با عشق و عاشقی اشتباه می‌گیرند. و فکر می‌کنند: «اگر قرار باشد یک فیلم با جذابیت‌های جنسی بسازید، باید درون آن صحنه جنسی وجود داشته باشد.» من می‌گویم: «نه.»» تفاوت در هر مورد چیزی است که به آن صحنه منتهی می‌شود و هرچه که پس از آن می‌آید.»

او ادامه می‌دهد: «تجارب و مشکلات فردی در اینجاست که خودش را نشان می‌دهد. بخشی ممکن است به این سبب باشد که دو فرد را دارید که با یک رابطه جنسی می‌توانند از زندگی خود بگریزند به شکلی که برایشان بسیار لذت‌بخش است. و کاشف به عمل می‌آید که مشکل وقتی است که آن‌ها در حال برقراری رابطه جنسی نیستند. این رویکرد جالبی است. بنابراین به نظر من نگاهی بسیار سطحی به عشق و یک رابطه است.»

سودربرگ می‌گوید:‌ «من به آن بخش اهمیتی نمی‌دهم. فیلمبرداری کردنش غیرممکن است. غیرممکن. فیلمبرداری نمی‌کنم. سعی می‌کنم آخرین باری که از دو بازیگر در حال شبیه‌سازی صحنه جنسی فیلمبرداری کرده‌ام را به یاد بیاورم چون مسخره و غیرممکن است. هیچ‌کس خوب به نظر نمی‌رسد.»

کارگردان «مایک جادویی» (Magic Mike) می‌گوید در فیلم جدیدش با این چالش روبرو شده است: «چند روز پیش درباره پروژه‌ای که روی آن کار می‌کنم بحث می‌کردیم. نویسنده می‌گفت: «اینجا یک سکانس زیر آب داریم.» گفتم: «من را نمی‌شناسی؟!» از سکانس‌های زیر آب بیزارم. به نظر من به‌شدت خسته‌کننده‌اند، هیچ‌کس در یک سکانس زیر آب خوب به نظر نمی‌رسد. کند است. ما این کار را نمی‌کنیم. به چیز دیگری فکر کنید. ما زیر آب فیلمبرداری نمی‌کنیم. همین حس را درباره صحنه‌های جنسی دارم.»

او در پایان می‌گوید: «در جوانی، اگر کسی بودید که با آن مسائل به هیجان می‌آمد، سینما جایی بود که می‌توانستی بالقوه آن را ببینی. این مسئله دیگر واقعیت ندارد. اگر می‌خواهی رابطه جنسی دو نفر را ببینی، گوشی موبایلت را برمی‌داری. از نظر من، این دلیلی است برای پیدا کردن راه نمایش جنبه‌های احساسی و روانی روابط جنسی، در مقابل نمایش بخش فنی آن. به نظر من دیگر تأثیرگذار نیست.»

سودربرگ در بخش دیگری از مصاحبه می‌گوید کنسرت‌های «تیلور سوئیفت» در سراسر دنیا الهام‌بخش او برای یک پروژه جدید شده است: «کاری که او کرده، کاری که او به این روش می‌کند، تا به حال هیچ‌کس نکرده.» او اضافه می‌کند که مایل است درباره اینکه او چطور همه این کنسرت‌ها را برگزار می‌کند بیشتر بداند:‌ «این کسب‌وکار چگونه عمل می‌کند؟ مشاوران او چه کسانی هستند؟ پولش چطور است؟ پول چطور به گردش درمی‌آید؟ چطور کار می‌کند؟ برای من جذاب است چون داستان یک موفقیت است.»

امتیاز شما
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا