از «هو » شدن تا تشویق ۷ دقیقه ای کاپولا +نظر منتقدان

تازه ترین ساخته کاپولا در کن با واکنش های متفاوتی مواجه شد.

سینما اعتماد ، به نقل از کافه سینما ، ساعاتی پیش تازه‌ترین ساخته‌ی فیلم‌ساز مشهور، فرانسیس فورد کوپولا در هفتادوهفتمین فستیوال فیلم کن به نمایش درآمد.

2583

در این پست، برخی از نخستین واکنش منتقدان به فیلم مگالوپولیس را برای شما در کافه سینما منتشر می‌کنیم.

پیتر بردشاو در گاردین، از پنج، دو ستاره به این فیلم داده و در یادداشتی انتقادآمیز این فیلم را یک فیلم بیش‌از حد باد شده و بیش‌از حد کسل‌کننده می‌داند: اگرچه ممکن است پرسش فرانسیس فورد کوپولا: آیا امپراتوری ایالات متحده می تواند برای همیشه دوام بیاورد؟ معتبر باشد، اما بارقه‌های طنز هم نمی‌تواند این تریلر توطئه را از بازی‌های وحشتناک و جلوه‌های کسل‌کننده نجات دهد.

26a7a17b7fefcee04a4159da2868fb11cf megalopolis review

رابی کالین در تلگراف، از پنج، چهار ستاره به این فیلم داده و آن را فیلمی می‌داند که همچون لامپ‌های رنگی و نئونی حس خاصی را به بیننده القا می‌کند، فیلمی که انگار  نقطه‌ی تلاقی سریال ساکسشن و فیلم بتمن فوراِور است. این نویسنده نوشته: ساخت این فیلم برای فرانسیس فورد کوپولا چهل سال طول کشیده است و وقتی از تماشای آن درفستیوال فیلم کن متحیر شده بودم، احساس کردم ممکن است چهل سال طول بکشد تا بفهمم چه فیلمی بوده است.

megalopolis main

بیلژ ابرای در ولچر، با یادداشتی سرشار از اسپویل نوشته است: هیچ چیزی در این وصیت‌نامه‌ی شاید نهایی فرانسیس فورد کوپولا نیست که شبیه چیزی از یک فیلم معمولی باشد…مگالوپولیس احتمالا دیوانه‌وارترین فیلمی است که تا به حال دیده‌ام و اگر بگویم از تک تک ثانیه‌های آن لذت نمی برم، دروغ گفته‌ام.

9666a84ffe18b15cf77651698afe691251 megalopolis

پیتر دبروژ در ورایتی در یادداشتی مثبت، آن را یک فیلم حماسی جسورانه و ناخوشایند درباره‌ی رابطه‌ی عمیق و شخصی هنرمند و هنرش می‌داند، او ضمن تمجید از تلاش کوپولا برای ساخت چنین فیلمی می‌نویسد: مگالوپولیس هرچیزی هست جز سست و کند، و اگرچه برخی از ایده‌هایش آن‌طور که باید طبق برنامه به نتیجه نمی‌رسد، از آن جمله بیانیه‌های اواخر دوران فیلم‌سازی هنرمند مستقلی است که هرگز ایمانش را به سینما از دست نمی‌دهد.

2024051616058 6646686c167b340b875694dejpeg

دیوید الریچ در ایندی‌وایر به فیلم نمره‌ی B+ داده است: رویای وحشی و تب‌آلود فرانسیس فورد کوپولا، الهام‌بخش امید تازه‌ای برای آینده‌ی فیلم‌‌هاست…کوپولا با مگالوپولیس، هشتاد و پنج‌سال سال احترام هنری و عشق رمانتیک را در یک مانیفست درهم و برهم و فوق‌العاده صمیمانه و بی‌ریا درباره‌ی نقش یک هنرمند در پایان یک امپراتوری را جمع کرده است.

همچنین تصاویر و فیلم‌های منتشر شده ،حاکی از تشویق طولانی این فیلمساز (هفت دقیقه)در سالن نمایش است.

امتیاز شما
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا