مسئولان سینما خودشان هم می‌دانند «نگهبان شب» شانسی برای اسکار ندارد! در گفت وگو با سینما اعتماد مطرح شد

.شاهین شجری کهن معتقد است: مسئولان سینما میخواهند آدم های موجه و بی دردسر را برای حضور در مجامع جهانی انتخاب کنند تا انتخاب برایشان مشکل ساز نباشد.

سینما اعتماد ؛ شاهین شجری کهن منتقد سینمای ایران درباره شایستگی فیلم «نگهبان شب» به عنوان نماینده سینمای ایران در اسکار به خبرنگار سینما اعتماد می گوید: «نگهبان شب »ساخته سیدرضا میرکریمی یک فیلم با قصه کاملا شخصی و در عین حال خنثی است که امکانی برای موفقیت در اسکار ندارد و اساسا نماینده جریان اصلی سینمای ایران به شمار نمی رود.
او ادامه می دهد: چه بسیار فیلم های ایرانی با سوژه های خوب و جدید و خصوصا اجتماعی که می توانست به عنوان نماینده سینمای ایران معرفی بشودکه نشد.

InShot 20230616 011145868 1024x683 1

 

او می گوید: همانطور که می دانیم این روزها نگاه و‌تمرکز جامعه جهانی بر کشورمان زیاد است و مسائل ایران توسط کشورهای دیگر کنجکاوانه دنبال می شود ، پس در این شرایط چه بهتر بود فیلمی که نماینده تکاپو و حیات و سرزندگی سینمای ایران است به جهان معرفی شود.
خصوصا اینکه جوانان زیادی هستند که فیلم هایشان حاوی تفکر و اندیشه و‌خلاقانه است و در ضمن بازتابی از شرایط روز جامعه هم به شمار می رود.

این منتقد سینما در ادامه صحبتش در مورد راه یابی این فیلم به لیست نهایی کاندیدای اسکار توضیح می دهد: بی تعارف باید بگویم که آقایان مسئول خودشان هم می دانند «نگهبان شب »موفقیت و شانسی در اسکار به دست نمی آورد ولی میخواهند آدم های موجه و بی دردسر را برای حضور در مجامع جهانی انتخاب کنند تا  این افراد برایشان مشکل ساز نباشند.وگرنه چرا از میان نسل جدید و فیلم های جوانان، فیلمی را انتخاب نکردند؟

4.4/5 - (19 امتیاز)
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا